Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

17 st 40D säljes...

Produkter
(logga in för att koppla)

solvargen

Aktiv medlem
Jag tänkte mer på den där modellen som skall ligga i linje med Sonys nya värsting. Om den nu kommer heta D4 eller D3X. Oavsett så är jag just nu rätt så mätt på fotoprylar. Tänkte göra mig proppmätt genom att skaffa mig Zeiss 50 1,4 och en soligor konverter till min 180 2,8. Men sen är det verkligen bra tills lottokupongen ger storvinst.[/QUOTE
Ok. Ja, vi får se vad som händer i framtiden.
Mvh Thomas
 

Photocon

Aktiv medlem
Ja, pissar man på sej så är det ju varmt och behagligt i fem minuter... ;-)
Tja, 5 minuter är ganska länge. Måste dock korrigera terminologin. Numera heter det att "uppgradera kalsongerna". Motsvarar en firmwareuppgradering. En hårdvaruuppgradering däremot.....

Den efter 5 minuter uppkomna köldkänslan kan lämpligen förebyggas genom att pinka i marknadsförarnas kalsonger.

Kent skrev: "man får ju det intrycket via media i alla fall, mammon vinner mer och mer mark :)"

Då inställer sig frågan om det är deutsche mark som åsyftas`:)

Dock befinner vi oss ju fortfarande på vår kontra-evolutionära resa och hamnar mer och mer i den 2 decennier gamla klyschan att satsa på sig själv. Dags alltså att fräscha upp de gamla kamporden:

"Satsa på dig själv- Runka i motvind!"

Sambandet kalsong och själ måste ju penetreras noga. Fordrar nog en egen tråd. Är det själen som håller filsingarna på plats, eller tvärtom?

Tips: Pinkar man i långkalsoner är det varmt c;a en halv minut längre!

Lennart
 

solvargen

Aktiv medlem
Tja, 5 minuter är ganska länge. Måste dock korrigera terminologin. Numera heter det att "uppgradera kalsongerna". Motsvarar en firmwareuppgradering. En hårdvaruuppgradering däremot.....

Den efter 5 minuter uppkomna köldkänslan kan lämpligen förebyggas genom att pinka i marknadsförarnas kalsonger.

Kent skrev: "man får ju det intrycket via media i alla fall, mammon vinner mer och mer mark :)"

Då inställer sig frågan om det är deutsche mark som åsyftas`:)

Dock befinner vi oss ju fortfarande på vår kontra-evolutionära resa och hamnar mer och mer i den 2 decennier gamla klyschan att satsa på sig själv. Dags alltså att fräscha upp de gamla kamporden:

"Satsa på dig själv- Runka i motvind!"

Sambandet kalsong och själ måste ju penetreras noga. Fordrar nog en egen tråd. Är det själen som håller filsingarna på plats, eller tvärtom?

Tips: Pinkar man i långkalsoner är det varmt c;a en halv minut längre!

Lennart
Sanslöst!!
Mvh Thomas
 

Palletheking

Aktiv medlem
Sanslöst!!
Mvh Thomas
Håller med, vi får utnämna Lennart till Forumets förste kåsör. Han kunde gott tillägnas ett eget forum där han startar upp en ny tråd varje vecka med utgångspunkt från dylika ovanstående inlägg. Där kan alla skrivsugna debattera själ o kalsongliknelser och ordbajsa över existentiella livsfrågor. Självklart med utgångspunkt från något kamera eller fotopryls-relaterat.

Jag tycker vi mangrant skall maila redaktionen och kräva att de tillsammans med alla Fotosidan medlemmar gör en rejäl satsning på Lennart.
 

elbe

Avslutat medlemskap
Tja, 5 minuter är ganska länge. Måste dock korrigera terminologin. Numera heter det att "uppgradera kalsongerna". Motsvarar en firmwareuppgradering. En hårdvaruuppgradering däremot.....

Den efter 5 minuter uppkomna köldkänslan kan lämpligen förebyggas genom att pinka i marknadsförarnas kalsonger.

Kent skrev: "man får ju det intrycket via media i alla fall, mammon vinner mer och mer mark :)"

Då inställer sig frågan om det är deutsche mark som åsyftas`:)

Dock befinner vi oss ju fortfarande på vår kontra-evolutionära resa och hamnar mer och mer i den 2 decennier gamla klyschan att satsa på sig själv. Dags alltså att fräscha upp de gamla kamporden:

"Satsa på dig själv- Runka i motvind!"

Sambandet kalsong och själ måste ju penetreras noga. Fordrar nog en egen tråd. Är det själen som håller filsingarna på plats, eller tvärtom?

Tips: Pinkar man i långkalsoner är det varmt c;a en halv minut längre!

Lennart
Ja järnvägar!... som min gamle religiöse lärare sa när han svor. Ett gott skratt förlänger verkligen lidandet...eller hur det nu är?... Men man kan ju skratta sej fördärvad oxå...som här.
 

Fläsk-Tarzan

Aktiv medlem
Ahaaaa! Nu förstår jag. Man byter kamera för att hänga med i utvecklingen! Jag är ju lite gammalmodig så jag köper bara ny när jag behöver det. Jag tckar i alla fall alla de som vill hänga med i utvecklingen då de kraftigt har bidragit till att hålla priserna nere genom att tillverkarna kan sälja större antal av kameror.
 

Gunnar-E

Aktiv medlem
En tråd med mycket intressanta argument.

Fast jag kan ändå inte skaka av mig känslan av en rädsla. Fast man argumenterar att det är inte kameran som avgör hur bra fotograf man är, så verkar det ändå finnas en rädsla att man kan köpa sig till bra bilder genom att köpa det senaste. Genom behålla den gamla kameran blir man "ensam" kvar och får svårare att nå fram med sina bilder p g a sämre kvalitet.

Då man själv inte vill hänga på hysterin, vill man stoppa andra. Kan hålla med om att det är ett slöseri med naturens resurser, men glöm inte att många har kunnat skaffa sig en bra kamera till ett hyfsat pris. Vad kostade inte kamera för några år sedan.

Själv köpte jag en Canon 20D år 2005 och i år blev det en begagnad Canon 5D. Köpa den nya 5D när den kommer? Nej, det får bli en fotokurs hos Terje istället.

/Gunnar
 

solvargen

Aktiv medlem
Håller med, vi får utnämna Lennart till Forumets förste kåsör. Han kunde gott tillägnas ett eget forum där han startar upp en ny tråd varje vecka med utgångspunkt från dylika ovanstående inlägg. Där kan alla skrivsugna debattera själ o kalsongliknelser och ordbajsa över existentiella livsfrågor. Självklart med utgångspunkt från något kamera eller fotopryls-relaterat.

Jag tycker vi mangrant skall maila redaktionen och kräva att de tillsammans med alla Fotosidan medlemmar gör en rejäl satsning på Lennart.
Mja, kanske inte värt nämna Lennarts inlägg till redaktionen...bättre behålla honom hos oss själva även om det tillför en del besvär som magkramp, skrattsår och pissesnack.
Mvh Thomas
 

elbe

Avslutat medlemskap
Mja, kanske inte värt nämna Lennarts inlägg till redaktionen...bättre behålla honom hos oss själva även om det tillför en del besvär som magkramp, skrattsår och pissesnack.
Mvh Thomas
Hmm... Ett litet förtydligande... 'Pissesnacket' har bl.a. en väldigt litterär person myntat i en debatt med Palme på 70-talet då W Moberg bevingade orden om att de e varm och skönt en kort stund att pissa på sej...
 

Laponia

Aktiv medlem
Jag undrar om det är ett Svenskt fenomen att kommentera andras beteende i negativa ordalag och sedan tala om för dessa ovetande hur man skall göra, motiverat med både moraliska, ekonomiska, solidariska och vetegudana mera synpunkter. (Lång mening) ;)

Låt folk göra som dom vill, så länge de inte skadar någon annan.

Nu har jag talat om för er ovetande hur ni skall bete er ;)
 

Photocon

Aktiv medlem
Hmm...lite OT kanske?... Men för att inte jämo ska blanda sig in i leken så kanske de är dags att modernisera de gamla kamporden... Förslagsvis kan man ju låta någon motvalls kärring ta hand om de handgripliga...
Kan inte varför JÄMO skulle oja sig. Här har flera på forumet tagit fasta på klädesplagg och vattenkastning i samband med själen.

Om det nu är kyrkan som har patent på själsliga frågor och dessa frågor nu kopplats till klädesplagg är tidigare inlägg från ett flertal något som borde applåderas av JÄMO.

Menar bara att i religiösa sammanhang har det andra könet länge varit enväldiga. I alla fall i denna trossats. :)

De har ju haft sin tros-bekännelse. Nu blev det dags för männen, i jämlikhetens namn att svara upp med en kalsong-bekännelse! :)
 

Photocon

Aktiv medlem
Snälla!

Det var vänligt och trevligt att benämna mig kåsör. Men jag ber härmed om att få slippa uppmärksammas av de bestämmande på FS. Visserligen är forumvärdarna snälla, men man vet aldrig vilka eventuella sanktioner som skulle kunna drabba mig.

Startade den här tråden i ett seriöst syfte då jag faktiskt mår lite illa av det evigt pågående uppgraderandet. Det var inte alls specifikt riktat mot ägare till 40D. Den kameran råkade bara bli ett exempel eftersom den är föremål för en uppgradering.

Självklart ska folk göra som de vill med sina pengar och kameror. Ville bara kolla om fler kände som jag. Jag dömer ingen. Varken de som vill hålla i sina gamla dslr in absurdum eller de som köper en ny en gång i veckan.

Däremot håller jag inte med fullt ut om "så länge de inte skadar andra". Tror faktiskt att kameratillverkarna märker att bytes/nyköps- intensiteten är hög och dummare är de inte än att de då och då pytsar ut "mellanmodeller" med ganska få s k förbättringar.

Tycker att det känns viktigt med att inte skada sig själv. Och det tror jag man bäst gör genom att vara lite mer kritisk när en ny modell kommer.

Jag har faktiskt själv "förköpt" mig och har prylar som är lite eller nästan helt oanvända. Och det har i mitt fall berott på att jag definitivt inte är rik men varit jäkligt naiv bär det gäller s k förbättringar/uppgraderingar på kameror. Därtill är jag exeperimentlysten. Så ligger det till.

Mvh/Lennart
 

Palletheking

Aktiv medlem
Snälla!

Det var vänligt och trevligt att benämna mig kåsör. Men jag ber härmed om att få slippa uppmärksammas av de bestämmande på FS. Visserligen är forumvärdarna snälla, men man vet aldrig vilka eventuella sanktioner som skulle kunna drabba mig.

Startade den här tråden i ett seriöst syfte då jag faktiskt mår lite illa av det evigt pågående uppgraderandet. Det var inte alls specifikt riktat mot ägare till 40D. Den kameran råkade bara bli ett exempel eftersom den är föremål för en uppgradering.

Självklart ska folk göra som de vill med sina pengar och kameror. Ville bara kolla om fler kände som jag. Jag dömer ingen. Varken de som vill hålla i sina gamla dslr in absurdum eller de som köper en ny en gång i veckan.

Däremot håller jag inte med fullt ut om "så länge de inte skadar andra". Tror faktiskt att kameratillverkarna märker att bytes/nyköps- intensiteten är hög och dummare är de inte än att de då och då pytsar ut "mellanmodeller" med ganska få s k förbättringar.

Tycker att det känns viktigt med att inte skada sig själv. Och det tror jag man bäst gör genom att vara lite mer kritisk när en ny modell kommer.

Jag har faktiskt själv "förköpt" mig och har prylar som är lite eller nästan helt oanvända. Och det har i mitt fall berott på att jag definitivt inte är rik men varit jäkligt naiv bär det gäller s k förbättringar/uppgraderingar på kameror. Därtill är jag exeperimentlysten. Så ligger det till.

Mvh/Lennart
Då får vi hjälpas åt och undanhålla för redaktionen att det finns en medlem som heter Lennart Aspman.
 

Laponia

Aktiv medlem
Snälla!


Självklart ska folk göra som de vill med sina pengar och kameror. Ville bara kolla om fler kände som jag. Jag dömer ingen. Varken de som vill hålla i sina gamla dslr in absurdum eller de som köper en ny en gång i veckan.........
OK, råd i all välmening, förstår jag.
Men det är väl också det jag reagerar mot.
Jag tror inte att du vill dömma andra, men råd som detta utgår (utifrån hur jag ser det) att andra inte förstår vad som är bra för dom själva eller andra. Därav mitt svar. (Kanske är jag överkänslig) ;)
 

Palletheking

Aktiv medlem
OK, råd i all välmening, förstår jag.
Men det är väl också det jag reagerar mot.
Jag tror inte att du vill dömma andra, men råd som detta utgår (utifrån hur jag ser det) att andra inte förstår vad som är bra för dom själva eller andra. Därav mitt svar. (Kanske är jag överkänslig) ;)
Jag tror inte Lennart menar att råda eller tala om för folk hur de bör tänka. Han bjuder snarare upp till debatt, och då måste man vara lite på gränsen till provokativ. Annars skulle ex inte du reagera och medlemmarna skulle också gå miste om mina kalsongliknelser. Vi fick genom debatten också en aktuell uppdaterad definition om innebörden av att satsa på sig själv.
 

elbe

Avslutat medlemskap
.... Måste dock korrigera terminologin. Numera heter det att "uppgradera kalsongerna". Motsvarar en firmwareuppgradering. En hårdvaruuppgradering däremot.....
...kan denna käpp fixa lätt! (Se bilden på sidan) Bra att ha när strålen sviker och dessutom går den att rikta i perfekt vinkel uppåt om eller när ståndet ev oxå sviker. Billig, praktisk och effektiv med t.o.m. en bruksanvisning ingraverad, fullt i klass med moderna dslr-kamerors interaktiva bruksanvisningar på högupplösta lcd-skärmar...hehe.
 

solvargen

Aktiv medlem
...kan denna käpp fixa lätt! (Se bilden på sidan) Bra att ha när strålen sviker och dessutom går den att rikta i perfekt vinkel uppåt om eller när ståndet ev oxå sviker. Billig, praktisk och effektiv med t.o.m. en bruksanvisning ingraverad, fullt i klass med moderna dslr-kamerors interaktiva bruksanvisningar på högupplösta lcd-skärmar...hehe.
Haha,fan vilken rolig dag jag haft. Hade varit kul om SVT anordnat ett möte/debatt mellan er som deltagit i diskutionen live i TV. Vilka kultfigurer ni hade blivit!! Jag tackar för underhållningen.
Mvh Thomas
 
ANNONS