Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

18-200 Tamron eller Sigma?

Produkter
(logga in för att koppla)

nifo

Avslutat medlemskap
Funderar på att köpa mig en "allround" 18-200 glugg till min D50. Testade VR-varianten från Nikon, men den var både för dyr och för tung - så den åkte tillbaka till butiken (härligt med öppet köp).

Vet att både Sigma och Tamron har detta objektiv, Tamron ligger på ca 1000 kr mer än Sigman. Ville bara höra vilket av dessa ni rekommenderar mig att köpa?

Funkar dessa även att skjuta macro med? Vad är sämre och bättre på de olika objektiven? =) Vet att ett Sigma 18-200 med OS är på gång med, någon som vet något om detta?

Tacksam för svar.

Mvh
/Fredrik
 
nifo skrev:
Funderar på att köpa mig en "allround" 18-200 glugg till min D50. Testade VR-varianten från Nikon, men den var både för dyr och för tung - så den åkte tillbaka till butiken (härligt med öppet köp).

Vet att både Sigma och Tamron har detta objektiv, Tamron ligger på ca 1000 kr mer än Sigman. Ville bara höra vilket av dessa ni rekommenderar mig att köpa?

Funkar dessa även att skjuta macro med? Vad är sämre och bättre på de olika objektiven? =) Vet att ett Sigma 18-200 med OS är på gång med, någon som vet något om detta?

Tacksam för svar.

Mvh
/Fredrik

Hej, jag har skickat epost till dig.

Magnus
 
Ah, så käckt en färdig tråd! =) Tack! Har svarat på ditt mail... =)

Mvh
Fredrik Jacobsson
 
ANNONS