Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
2 skärmar + laptop
- Trådstartare Fredde13
- Start datum
Tibor
Aktiv medlem
om jag inte missförstår din fråga så har alla (i alla fall de jag sett) laptop en vanlig (analog) skärmutgång. Kanske det är DVI skärm du vill köra? då måste du få ut digitala signalen från laptopen och det är inte så många som ger ifrån sig.
Edit: ser nu att din rubrik säger "2 skärmar": svaret är fortf som ovan. Du kan ställa i laptopen om den skall köra interna, externa eller båda skärmarna.
Edit: ser nu att din rubrik säger "2 skärmar": svaret är fortf som ovan. Du kan ställa i laptopen om den skall köra interna, externa eller båda skärmarna.
Senast ändrad:
P.R.
Aktiv medlem
Dock tror jag att om man vill köra båda skärmarna samtidigt så måste de köra samma upplösning. Åtminstone är det vad jag kommit fram till på min burk och eftersom det inte är så skoj att köra samma upplösning på en en 12" Wide som en 21" så har jag valt att köra en av dem i taget.Tibor skrev:
Du kan ställa i laptopen om den skal köra interna, extern eller båda skärmaran.
Jag har heller aldrig hört talas om en laptop som inte har anslutning för extern skärm men däremot så är det ju idag viktigt att reda ut om det är D-sub, analog eller digital DVI så att laptop och skärm passar ihop. Man bör nog dessutom kolla upp så grafikkortet i laptopen verkligen klarar den upplösning man tänkt sig att köra på den externa skärmen.
DaMoose
Aktiv medlem
Jag har en HP nc8230 Laptop på jobbet med 1680x1050 och har den i en dockningsstation. På dockningsstationen finns det DVI-port och via den så kör jag en 23" TFT, en HP 2335 med 1920x1200 upplösning.
Så visst går det att köra olika upplösning på 2 st skärmar, fönsterhanteringen blir ju lite konstig ibland. Största problemet kan dock vara när man tar i och ur datorn från dockningsstationen, kan bli lite strul med grafiklägena då. Dock inget som tar mer än några sekunder att fixa.
Men förvänta dig inga under med grafiken om du kör en större extern skärm via dockningsstationen. Bilden kan bli lite flimrig ibland, grafikkortet på datorn ger inte sitt bästa i 1920x1200.
Så visst går det att köra olika upplösning på 2 st skärmar, fönsterhanteringen blir ju lite konstig ibland. Största problemet kan dock vara när man tar i och ur datorn från dockningsstationen, kan bli lite strul med grafiklägena då. Dock inget som tar mer än några sekunder att fixa.
Men förvänta dig inga under med grafiken om du kör en större extern skärm via dockningsstationen. Bilden kan bli lite flimrig ibland, grafikkortet på datorn ger inte sitt bästa i 1920x1200.