Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

20D Mörka fläckar,kyla

Produkter
(logga in för att koppla)
Fläcka ja.

Snacka om fläckar.
Detta är inget produktfel enligt Canon det stÅr ju i bruxanvisningen att kameran funkar frå o-40+
MEN DET STÅR INTE NÅGOT I REKLAMEN ATT MAN KAN ANVÄNDA KAMERAN BARA HALVA ÅRET NÄR MAN BOR I
SVERIGE

Bilagor

• fläckar 2 .    400.jpg
    fläckar 2 . 400.jpg
    21.6 KB · Visningar: 357
Det kanske var lite hårda ord Lars-Göran men det kändes inte som ditt inlägg tog tråden vidare.Mvh Micke

Re: Fläcka ja.

photoman skrev:
Snacka om fläckar.
Detta är inget produktfel enligt Canon det stÅr ju i bruxanvisningen att kameran funkar frå o-40+
MEN DET STÅR INTE NÅGOT I REKLAMEN ATT MAN KAN ANVÄNDA KAMERAN BARA HALVA ÅRET NÄR MAN BOR I
SVERIGE

Vem har sagt att man ska gå ut när det är under noll och ändå råder utegångsförbud?

Min 20D har fungerat i timtal perfekt ute i -10 iaf. dessutom med batterigrepp som en del haft problem med. Jag har inga problem att ta med den ut i kylan, de jobbigaste är fingarna.

Med tanke på bländarna, så är det nästan säkert damm. Vid bländare 4 måste det vara rätt så mycket damm innan det syns. Ett sätt att testa, är att fota ett vitt A4 på nära håll ( så det täcker hela bilden) och ej i fokus, med bländare mellan 30-40. Då syns allt ev damm.

Då var det en ny bild.Den här gången med bländare 22.Fläckarna sitter på samma ställen som på den första bilden.Rengöring på gång.Återkommer när det är klart för den som är intresserad.Tar nog några dar innan jag kommer till skott och har köpt rengöringsprylar.

Bilagor

• micke 044-mail.jpg
    micke 044-mail.jpg
    20.4 KB · Visningar: 218
Sådärjan.Då var det rengjort.Förutom en liten svart fläck uppe i vänstra hörnet,men det är balkongtaket.

Bilagor

• micke 054.jpg
    micke 054.jpg
    18.7 KB · Visningar: 190
ANNONS
Götaplatsens Foto