Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

20D med batterigrepp

Produkter
(logga in för att koppla)
Pongu skrev:
He he... Jag känner mig träffad! Som gammal Nikon-konservativist tycker jag att kvalitetskänslan i Canon 20D är skit...
Märkligt, jag tycker den är bättre än på någon nikonkamera och klart bättre än på D7D.

He he. Du med mig skämta aprillo...

//Larsa som förra veckan lekte med Nikon F6...

Tycker att alla märken haft sin tid, de fyra stora alltså & nu pratar jag Japan.

Gillade Nikon bäst på 70-80-talet. Canon bäst under 90-talet. Minolta & Pentax har stuckit in där & rört om med fina modeller men har gjort enorma bottennapp emellanåt.

Olympus har med sin konservativa OM-serie varit underbara hela tiden :)

Tyckte Nikons första AF-kameror var ett ras, i känsla alltså. Minoltas plastskapelser inte mycket bättre medan Canon visade vägen för hur en modern kamera skulle se ut & kännas... Minolta har dock ofta varit först med nymodigheterna, b.l.a. AF på systemkamera samt hade en mycket fin period med 7 & 800si (hette så va?). Enormt användarvänliga kameror som enligt mig låg långt före de andra på den biten då, ska tillägga att jag då körde EOS10...

Början av 2000-talet har jag dock lite dålig koll på SLR-utvecklingen...

//filosofiske Larsa

sagan skrev:
Jag skulle aldrig skämta om så allvarliga saker.

Ja kvalitetskänsla som skit var ju verkligen att ta i, som skräp möjligtvis ;-)

//Larsa som efter gårdagens ENORMA ironimiss av några FS-medlemmar måste förklara att han är ironisk...

Behöver du inte en snabbare kamera för att klubba ekorrar? Men en D7i så bordu hinna ikapp en snigel typ...

Edit:(OBS, skämt...)

martinh skrev:
Behöver du inte en snabbare kamera för att klubba ekorrar? Men en D7i så bordu hinna ikapp en snigel typ...

Edit:(OBS, skämt...)

Jag brukar säga att D7i är en utmärkt kamera för sportfotografi, minigolf vill säga, ja självfallet så får spelarna stå still när jag ställer skärpan!

//Larsa

EDIT. för att inte kasta för mycket skit på stackars D7i så ska tilläggas att ingen annan var snabbare i klassen, möjligtvis bortsett från Sonys motsvarighet...

sagan skrev:
Märkligt, jag tycker den är bättre än på någon nikonkamera och klart bättre än på D7D.

Antingen har du aldrig hållit i en Nikon från F- eller D1/2-serierna, eller så har vi diametralt olika uppfattning om kvalitetskänsla! Sannolikt det senare!

/Pontus

ANNONS
Götaplatsens Foto