geronimo13
Aktiv medlem
Dave skrev:
Ah tänkte så Daniel, 3,3 är ju inte direkt mycket snabbare än 10D...
Får ge min 10D till tjejen o köpa en 20D.. : )
Dave
är också företagare så det är lugnt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dave skrev:
Ah tänkte så Daniel, 3,3 är ju inte direkt mycket snabbare än 10D...
Får ge min 10D till tjejen o köpa en 20D.. : )
Dave
froderberg skrev:
Canon har officiellt sagt att de satsar på två sensorformat. APS-storlek (1,6x) för konsumenter och full format för proffs.
Att mark II:an har 1,3 är bara en kompromiss. Det säga att det testats prototyper med full storlek men man har svårt med hastigheten - än så längre. Mark III blir väl full format. Men jag tycker att 1,3 är perfekt. 16-35:an blir en mer användbar 21-46:a
Aviator skrev:
Hur tror du då att det blir med 3D som vi har spekulerat lite om? Om du säger att mark II:an var ett undantag så inte betyder väl det att en trolig 3D skulle ha 1.6?
froderberg skrev:
Nu när Canon har utvecklat en 1,3x sensor så vore det ekonomiskt klokt av Canon att använda den i ytterligare en modell. Fullformat är ännu för dyrt. Så jag tror på 1,3x i en 3D för att hålla nere priset.
geronimo13 skrev:
Varför skulle det komma en 3d? Finns inget behov av de i nu läget. Semiproffsen köper 20d proffsen 1d2
Proboarder skrev:
jo, jag önskar också ett semiproffshus för digitalt. Men funderar mest om det är troligt att det kommer, dock tycker jag glappet mellan 10D/20D och MarkII / 1Ds är för stort. Själv vill jag ha ett lite billigare hus än 1Ds, lite "sämre" men inte fullt så.. ehm.. stripad, plastig ja, liten sökare, du vet som 10D tex. *personlig åsikt bara!"![]()
Jämfört med 300D så skulle jag iaf kalla den mycket märkvärdig:T_M skrev:
så jävla märkvädig är ju inte 20d!
T_M skrev:
så jävla märkvädig är ju inte 20d!
marma skrev:
Sshhhhh, säg inte så! Då blir alla Canon fanboys ledsna!