Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
20D
- Trådstartare M.Norberg
- Start datum
FredrikArvidsson
Avslutat medlemskap
Nu talar jag för mig själv och ingen annan:
- Jag hade problem att ladda över RAW-filer från min 20D till datorn när jag använde den medföljande USB-kabeln från kamera till datorn. Datorn hittade då inga RAW-filer i min kamera.
Ringde Canons support, men fick ingen hjälp av dem. Så jag stack iväg till Kameradoktorn och tjackade en korläsare för 200 spänn. Med denna gick det galant att föra över Raw-filerna till min dator. Så kortläsare är det jag själv använder nu.
- Jag hade problem att ladda över RAW-filer från min 20D till datorn när jag använde den medföljande USB-kabeln från kamera till datorn. Datorn hittade då inga RAW-filer i min kamera.
Ringde Canons support, men fick ingen hjälp av dem. Så jag stack iväg till Kameradoktorn och tjackade en korläsare för 200 spänn. Med denna gick det galant att föra över Raw-filerna till min dator. Så kortläsare är det jag själv använder nu.
M.Norberg
Aktiv medlem
Nehej.Inga fler svar.Kanske någon mer än Fredrik och jag som har stött på samma problem.Jag använder USB kabeln som följer med kameran och har provat med både PTP och Normalinställningen.I PTP inställningen så ser det ut som om kameran jobbar för att föra över en bild men det kommer ingen till datorn.Om ingen har några smarta idéer så får man väl köpa en kortläsare.Micke
ursose
Aktiv medlem
Lite hjälp kanske, men jag tycker att det borde finnas ett bättre sätt.
Jag kopplar in kameran i USB-porten, startar sedan EOS Viewer Utility, den kan vara igång först också.
Sen får man öppna 20D ikonen (i browsern på vänstersidan) som i sin tur innehåller flera nivåer med mappar. Gå till varje nedersta mapp, tex 101Canon och dra den till önskad mapp i filsystemet.
Tyvärr måste man ta en mapp i taget och det blir flera mappar så det gäller att inte missa någon.
Men så kanske du har gjort med jpeg fast det inte funkar för RAW? För mig funkar det med RAW...
Jag kopplar in kameran i USB-porten, startar sedan EOS Viewer Utility, den kan vara igång först också.
Sen får man öppna 20D ikonen (i browsern på vänstersidan) som i sin tur innehåller flera nivåer med mappar. Gå till varje nedersta mapp, tex 101Canon och dra den till önskad mapp i filsystemet.
Tyvärr måste man ta en mapp i taget och det blir flera mappar så det gäller att inte missa någon.
Men så kanske du har gjort med jpeg fast det inte funkar för RAW? För mig funkar det med RAW...
stone
Aktiv medlem
trenter skrev:
Tack för svaren.Jag kom en bit längre med PTP inställningen,men det verkar inte fungera fullt ut.Kan man få ytterligare förklaring steg för steg.Micke
det är inte kameran som skickar bilden, det är datorn som hämtar den. (förenklat)
jag använder explorer eller Downloader Pro då canons gamla hederliga nedladdare inte begriper sig på CR2-filer.
geronimo13
Aktiv medlem
Köp en extern läsar för typ 150:- så sparar du både tid + kamerans batteri.