growingart.se
Aktiv medlem
Fungerar möjligen denna kombination med rimlig AF och bildkvalité? Verkar i så fall vara ett bra alternativ till 28-105 f/4L IS och samtidigt ha en ljusstark zoom om så behövs.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ATJ skrev:
Jag har en Kenko 1,4 konverter och den passar inte på mitt 24-70 2,8L. Objektivet är för långt i bakändan.
mvh
Anders
Jeppe skrev:
Huh? Hur menar du nu? Kenkon har väl inte något utskjutande element?
Jeppe skrev:
Okej.. låter skumt att objektivet skjuter ut baåt. Bakre linsen kan bara sitta i linje med bajonetten. Därav mina tveksamheter. Det är ju konstruerat så att en del av objektivet skall gå in i kamerahus/extender/mellanring.
madsen1 skrev:
varför inte köpa ett billigt tele istället för att krångla med konverter? Priset blir nog "ungefär" det samma
/Adam
growingart.se skrev:
Det är ju möjligheten att zooma och inte köpa två dyra objektiv som täcker de områden som kan passa som vore intressant, en lösning är ju att köpa båda objektiven =:-o, men eftersom många ändå har en konverter så skulle möjligheten spara in lite pengar. En trevlig tanke som inte verkar funka tyvärr. Själv så föredrar jag också fast optik, men i reportagesammanhang så är en zoom mer flexibel.
growingart.se skrev:
Mycket mycket intressant, när jag hittat ett 28-70, eller tvingas köpa ett 24-70, så ska jag prova.
growingart.se skrev:
Det här måste nästan vara revolutionerande, Jesper skakar säkert av upphetsning. Antagligen bra om du skriver det på recensionsidan.