Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

350 paketen

Produkter
(logga in för att koppla)

trollarn

Aktiv medlem
Kommer att köpa en EOD 350D. Men har inte bestämt vilket paket jag ska ta. Väldigt sugen på det större paketet med 55-200, mest för batterigreppet. Någon som har erfarenhet av den större zoomen som ingår i paketet. Skitglugg, eller? Tacksam för dom snabba svar som brukar levereras i detta forum, då en beställning ska gå i veckan.

tycker personligen inte batterigreppet ska prioriteras före bra optik...

Och ja... 55-200 är ingen höjdare direkt... många skulle kalla den värdelös men jag föredrar inte så skarp :)

Strunta i paketen, det följer bara med skräp optik. Satsa på ett bättre objektiv istället, Canons 17-40L om du har råd, annars är Sigmas 18-50 ett bra val.

Det finns ju paket med väska, grepp, minne, kitzoom och kamera bara, utan den längre zoomen. Tror Dustin hade dem.

Zoso skrev:
Strunta i paketen, det följer bara med skräp optik. Satsa på ett bättre objektiv istället, Canons 17-40L om du har råd, annars är Sigmas 18-50 ett bra val.

Fast en sunkig 55-200 är bättre än en canon L vidvinkel när man behöver tele.

Går inte kameran atta använda utan batterigreppet?

Om det är för att ta stående porträtt som huvudsakligt användningsområde är greppet i mitt tycke välmotiverat. Eventullt extrabatteri kan även förvaras i fickan.

Visserligen har jag inte en 350D, men dess fregångare 300D, som jag har valt att utrusta med andra tillbehör än batterigreppet. Jag har inte saknat funktionne som ett batterigrepp kan tillföra ännu. De tillbehör jag har prioriterat är god optik, blixt, minneskort, vinkelsökare, mellanringar, och filter, samt ett extrabatteri.

Mitt stalltips står fortfarande fast att och det är att börja med att köpa en kamera med ett objektiv förslagsvis det som ingår i grundpaketen, ett sakpligt stort minneskort (1 Gbyte) och börja med detta. Därefter kommer insikten av vilka bilder som inte går att ta med befintlig utrustning. Är fotografering fortfarande kul efter några månader och insikten finns, kommer utbudet av tillbehör att finnas kvar att välja ur.

ANNONS
Götaplatsens Foto