Annons

350D från tyskland?

Produkter
(logga in för att koppla)

HusKul

Aktiv medlem
hitta 350D kit med 1Gb Sandisk ULtra 3 för 880euro = ca.8100:-
www.bilderjoker.de

vågar man köpa?
eller ska jag köpe en svensksåld för 1500:- mer ?

hur mkt kostar 350D bruksanvisning på svenska?

kitobjektivet får du slänga eftersom det är bland det sämsta som tillverkats, lämnade in min kamera 2 gånger för justering, andra gången sa dom att det blir inte bättre med det objektivet. Med andra ord är det 1000 kronor i sjön, du spara alltså 500:- köp i sverige istället.

gällande kit objektivet råder det delade meningar om, jag har sett en del mycket bra bilder som sägs vara taket med det. Så sök i bildarkivet efter bilder taget med det.

för den svenska maualen får du räkna med närmare 500kr.

Kalle_B skrev:
kitobjektivet får du slänga eftersom det är bland det sämsta som tillverkats, lämnade in min kamera 2 gånger för justering, andra gången sa dom att det blir inte bättre med det objektivet. Med andra ord är det 1000 kronor i sjön, du spara alltså 500:- köp i sverige istället.

Självklart säljer ju även tyska webbutiker UTAN kitobjektiv. Så skillnaden blir nog mer än 500:-
ca 1000:- är prisdiffen om du beställer i Sverige med svensk manual.

Engelsk manual kan du tanka hem gratis ifrån canon om du beställer från Tyskland.

Läste tråden här. Kan ju passa på att tipsa om min bilder, de är nästan samtliga tagna med min EOS350D + kit.obj. Köptet paketet i Sverige. Vill du jämföra med någon som har ett utländskt obj. får du leta vidare.

Jag är ganska nöjd med mitt, numera man känner ju lätt begränsningarna dock. Men för en nybörjare är det en klockrent "komma igång"-glugg. Lycka till!

Kalle_B skrev:

bara själva kameran kostar 5980:- inkl frakt till sverige
så man spar ändå min.1000:-

Harry_ skrev:
bara själva kameran kostar 5980:- inkl frakt till sverige
så man spar ändå min.1000:-

oj oj
skål ;)
jag räkna helt fel

Tyskland

700E kostar huset + 36E i frakt o försäkring = 6800:-

738E kostar kittet + 36E i frakt o försäkring = 7152:-

+ 12E om du vill betala varorna vid leverans