Annons

4 GB CF I en D70s

Produkter
(logga in för att koppla)

KoDanne

Avslutat medlemskap
Någon som vet om dessa fungerar ihop (kameran klarar av minnet)
, sökt här på forumet men inte hittat något.
Har idag 1 Gb men vill uppgradera lite nu när priserna är låga.
VH//Danne

Aaaaa

Tack för det, då är det bara att hosta upp läderet då :D Lär ha sökt lite dåligt då :( men löste sig iaf som det brukar med detta forum.

Tack///Danne

Hmmm

När jag stoppade i det nya kortet... tog några biler o skulle kolla på dom i kameran tog det en väldans tid för den att få fram dom. Stängde av o satte på den igen, kunde se en bild sedan fick jag ett meddelande om att "filen innehåller ingen bild data"
Formaterade tog lite nya bilder.

Stängde av o satte på den igen, kunde då se vissa bilder o fick meddelandet att "kortet kan inte användas" på dom andra.

Allt detta när jag körde i RAW läge, fine jpg, gick fine.

Nu har det iof fungerat med RAW ett tag, men är det ide att reklamera minnet?
Dvs... är det kasst kort eller kamera, eller skall det vara såhär??

kanske mjukvaran i kameran är som en dator med win, att den inte förstår vad som händer när den får något nytt? o repar sig efter en v eller två?

japp

Det gjorde jag via "menyn" via de 2 "yttre" knapparna gick det inte. Det va ett TekQ 4 gb, har fått bytt det mot 2 st sandisk 2 gb ist så nu kommer det förmodligen att fungera.

vh//Danne

Jag körde med ett Sandisk Extreme III 4Gb och hade aldrig några som helst problem med kortet i min D70s när det begav sig.

Varför vill man spara 70 kr (enl Pricerunners billigaste priser) mellan ett TekQ och ett SanDisk Extreme III med kapaciteten 4 Gb?

Det känns som det bara är att tigga om problem. Inte köpte man sin traditionella färgfilm på Biltema?

// Maxe

Prisskillnaden kanske var större innan, alternativt ihärdigt övertalande av den lokale handlaren som gör allt i sin makt att kränga det han har...

Edit: Förresten, grymma bilder du har Johan!

jo det va såhär...

Att jag tänkte att minnet kom från samma tillverkare men det satt ett billigare klistermärke på det ena.

Typ som med biltemas lambdasond fö 300 mot tex Fords för 2000, så fungerar ju biltemas lika bra.

Eller som det diskuterats här på forumet. Pirat batterier, dessa fungerar ju lika bra dom som org o ingen som opponerar sig mot att dom är billigare?

ANNONS
Götaplatsens Foto