Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
400 mm?
- Trådstartare pirken
- Start datum
froderberg
Aktiv medlem
Det finns väl flera med ljusstyrka 5,6. Nu finns det även bra zoomar som ger 400/5,6. Canin har i alla fall båda alternativen.
Det finns ännu fler 300/4 som lätt blir 400/5,6 med en 1,4-konverter. Dessutom är det ofta en mer flexibel och användbar kombination. 400 är ju ganska extremt.
Det finns ännu fler 300/4 som lätt blir 400/5,6 med en 1,4-konverter. Dessutom är det ofta en mer flexibel och användbar kombination. 400 är ju ganska extremt.
sagan
Avslutat medlemskap
Det verkar så..kan inte hitta någon 400mm f/5.6.
Rätt konstigt faktiskt..
Vilka då? Canon EF 400/5,6 L USM är den enda jag kan hitta..och det är väl inte lågpris direkt..
Rätt konstigt faktiskt..
froderberg skrev:
Det finns väl flera med ljusstyrka 5,6.
Vilka då? Canon EF 400/5,6 L USM är den enda jag kan hitta..och det är väl inte lågpris direkt..
froderberg
Aktiv medlem
Pentax har visst också. Jag var faktiskt förvånad över att inte fler har. För fem-sex år desan hade alla pirattillverkarna 400/5,6
r.
Men bra 300/4
r har fler.
Men bra 300/4
sagan
Avslutat medlemskap
Ja, precis..det fanns en del förut..jag har en del polare som frågat mig om just ett sånt objektiv (400mm f/5.6 till lågt pris 5000-6000:- ) och nu finns det inget..trist.
Den kostade visst ännu mer
froderberg skrev:
Pentax har visst också.
Den kostade visst ännu mer
Jeppe
Aktiv medlem
Kim10D skrev:
Javisst..jag gav dig bara stöd i din åsikt med hjälp av en länk.
Vafalls!! Litar ni inte på mig
Hehe.. Nåja.. Jag skulle tro att om det är Canon som gäller och det är 400mm som efterfrågas så finns det på begagnatmarknaden några stycken.
EF 300/4L (+ 1.4x) Ger riktigt bra kvalite och man får två i en.
EF 400/5.6L Sällsynta men riktigt bra, Bästa 400mm under 10000:-
Sigma 400/5.6 Den äldre versionen sägs inte vara någon höjdare, medans den nyare versionen är hur bra som helst.
Tokina 400/5.6 Inte så bra som Sigmas.
Kanadabalsam
Aktiv medlem
Minolta
Minolta har ett riktigt bra 400 med ljusstyrka 4,5.
Minolta har ett riktigt bra 400 med ljusstyrka 4,5.
Malaka
Aktiv medlem
Jag vet inte var du bor men Expert på Avenyn i Gbg har ett par nya Sigma 400mm 5.6 kvar. Kodak i Gårda har också några begagnade Tokina och Sigma om jag inte minns fel. Du kan titta på http://www.fotobutiken.nu
MVH Erik Å
MVH Erik Å
Kanadabalsam
Aktiv medlem
Tokina
Tokina 400/5,6 är bra prislapp på.
Tokina 400/5,6 är bra prislapp på.