Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

430EX zoomar inte rätt.

Produkter
(logga in för att koppla)
Lustigt enligt manualen går det endast att köra stroboskob när man kör den trådlöst undrar vad det beror på?

Nu har jag ju en 580 EX II, men där är "Bracket mounting hole" det urtag, där Canons blixthållare monteras. Om du vill ha en sån hållare som gör att blixten är på sidan av kameran, inte ovanpå.

Exposure bracketing är något helt annat.

Min går att stroboskopa lika bra trådlöst som direkt på kameran.

Synen går säkert att förstöra, åtminstone tillfälligt.

Jag dricker kaffe.

En 580 EX II har ett inbyggt spelkort i blixten. Det fungerar bra som studsplatta till lite ljus i framåtriktningen, när man studsar resten i taket. Enda felet är att den kommer helt tokigt om man tar höjdformat.

God Jul på er, fotonissar!

apersson850 skrev:
Nu har jag ju en 580 EX II, men där är "Bracket mounting hole" det urtag, där Canons blixthållare monteras. Om du vill ha en sån hållare som gör att blixten är på sidan av kameran, inte ovanpå.

Exposure bracketing är något helt annat.

Min går att stroboskopa lika bra trådlöst som direkt på kameran.

Synen går säkert att förstöra, åtminstone tillfälligt.

Jag dricker kaffe.

En 580 EX II har ett inbyggt spelkort i blixten. Det fungerar bra som studsplatta till lite ljus i framåtriktningen, när man studsar resten i taket. Enda felet är att den kommer helt tokigt om man tar höjdformat.

God Jul på er, fotonissar!

430EX går bara att stroboskåpa trådlöst undrar varför.

Går det att "bränna" 430ex eller fattar den skälv att den blir överhettad?

Robin Gyllander skrev:
jag hämtade min 430EX idag och den zommar inte efter efter brännvidsfärlängningen bara efter den bränvidden som dne är inställd på.
Hur ställer jag in den så att den zoomar efter cropfaktorn?

Är du missnöjd med exponeringen? Om dina bilder blir exponerade korrekt så är ju frågan onödig. Eller?

Inte meningen att vara dryg alltså :]

Nej jag har haft den ett halvår och det enda negativa är att den ibland underexponerar när jag "slår den i taket".

Det kan ju bero på att taket är för långt bort. Kolla om den räcker till innan du trycker av. Om inte, får du öka ISO eller öppna bländaren eller hitta något annat att studsa mot.

apersson850 skrev:
Det kan ju bero på att taket är för långt bort. Kolla om den räcker till innan du trycker av. Om inte, får du öka ISO eller öppna bländaren eller hitta något annat att studsa mot.
Den laddar upp på tok för snabbt så kraft finns det.

ANNONS
Götaplatsens Foto