Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

450D vs 40D och 5D

Produkter
(logga in för att koppla)

mlindkvist

Aktiv medlem
jag har en 450D idag och funderar på ett nytt/alt ett extra hus
och tror det blir ett 40D men nu börjar jag fundera på 5D

det är ju dyrare såklart och vet inte om jag vill lägga dom pengarna men tänkte ändå höra om nån har erfarenheter av hur pass mycket bättre ett 5d hus är
 

and30ers

Aktiv medlem
5D gör dina bilder bättre, 40D tar fler bilder/sek, där har du skillnaden.

Modellerna du plåtar verkar i.o.f.s. redan vara lyfta, och med 5D kan du lyfta ännu mer, bildkvalitésmässigt alltså... Det du!
 

mlindkvist

Aktiv medlem
upptäckte nu att det fanns en 5d och en 5d mk2 den senare var ju så klart ännu dyrare,

nån som har erfarenheter mellan dessa?
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
jag har haft/har båda 5d-modellerna. Gillat båda, men det klart, en modernare kamera är en modernare kamera, så nya modellen med allt lull lull är ju roligare. Bildkvaliteten hos gamla modellen räcker och blir över, men den är långsammare, har sämre lcd och såna grejer. Som med all elektronik, jämför fem år mellan produkterna, så även med kameror.
 
ANNONS