Annons

70-300 vs 120-400

Produkter
(logga in för att koppla)

Mathias Hj

Aktiv medlem
Hej! Funderar ev på att byta mitt Nikon 70-300 VR till ett Sigma 120-400 ev 150-500. Någon här som har gjort samma byte och kan berätta lite om hur dom tycker att Sigmas glugg är gemfört med Nikons.
Är det att bra byte eller ska jag behålla
70-300:an????

//
Mathias

kan bara säga vad jag tycker jämfört med Canon. Jag har jämfört Sigma 120-400 med Canons 70-200/4IS som ju anses som en av de absolut bästa. Lite orättvis jämförelse, men upp till 200 mm är Sigman minst lika skarp, i vart fall min, men inte riktigt samma "pling" i bilden som Canon har. Min Sigma är kalasskarp hela vägen upp till 400 mm och jag är verkligen supernöjd, även om Canons och Nikons motsvarigheter säkert är aningen vassare, men de kostar ju mer än dubbelt så mkt.
http://www.photoreview.com.au/Sigma.../sigma-apo-120400mm-f4556-dg-os-hsm-lens.aspx

Det låter ju mycket trevligt med andra ord bara att börja spara...ska på safari i november och skulle gärna vilja ha det på kameran där.
Tack för ditt svar

//
Mathias

Det låter ju mycket trevligt med andra ord bara att börja spara...ska på safari i november och skulle gärna vilja ha det på kameran där.
Tack för ditt svar

//
Mathias

Hejsan !

Jag kör med Nikons 80-400, ett objektiv som nästan alltid sitter på numer.
Ville bara nämna detta som ett alternativ då jag är supernöjd med detta.
Det funkar alldeles utmärkt att fota handhållet med utan problem.
Det dyker upp då och då här på annonsmarknaden om du inte vill köpa nytt.

Mvh
Mikael

ANNONS