Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
A1 testad
- Trådstartare Calle S
- Start datum
Den fick bara recommendedhurtig skrev:
Inget vidare betyg, eller hur!?
Som en slit-o-slängkamera för mig, med batterigreppet, skulle den vara intressant om det inte vore vore sökaren.sagan skrev:
Jag skulle säga att det var precis som förväntat..mycket bra kamera med massor av inställningsmöjligheter men tveksamheter i upplösningen...ganska precis som på 7i.
.Z.
Aktiv medlem
Calle S skrev:
Som en slit-o-slängkamera för mig, med batterigreppet, skulle den vara intressant om det inte vore vore sökaren.
Om man kan slänga ut 10 000 kronor på en slit & slängpryl så...
/Larsa som förstår att det inte alltid är så kul för dom som sparat till en dyr kamera att få läsa att vissa ser den som en slit & slängpryl...
Förlåt om jag trampade någon på tårna, speciellt om man lagt ut 10 000:- och blir jätteledsen för att nån dumming säger att det är en slit-o-släng-pryl...larsaz skrev:
Om man kan slänga ut 10 000 kronor på en slit & slängpryl så...
/Larsa som förstår att det inte alltid är så kul för dom som sparat till en dyr kamera att få läsa att vissa ser den som en slit & slängpryl...
Hur kan man bli stött av det? Det är en kamera vi pratar om, inte en människa
Men visst, I rephrase:
Andra-kamera.
Ok?
.Z.
Aktiv medlem
Calle S skrev:
Förlåt om jag trampade någon på tårna, speciellt om man lagt ut 10 000:- och blir jätteledsen för att nån dumming säger att det är en slit-o-släng-pryl...
Hur kan man bli stött av det? Det är en kamera vi pratar om, inte en människa
Men visst, I rephrase:
Andra-kamera.
Ok?
Har inte köpt någon men jag har sett liknande saker skrivas om riktigt billiga kameror & tycker bara att det låter lite snobbigt eftersom alla inte har råd att köpa DSLR:are med fina gluggar (vill ha!!!).
Förstår nu att du kanske inte riktigt menade det negativt...
Mvh/Larsa
.Z.
Aktiv medlem
Ang. recensionen så måste man väl ändå säga att den bortsett från upplösningen tillsvidare är bäst i klassen, eller?
Brusnivåerna var ju lägst av dem man jämförde med vilket förvånade mig storligen. Konstigt bara att man inte lyckats pressa upp upplösningen ett snäpp.
Ang. betyget så antar jag att man inte kan jämföra det med äldre kamerors betyg, kraven bör ju vara mycket högre idag än när dessa testades.
Brusnivåerna var ju lägst av dem man jämförde med vilket förvånade mig storligen. Konstigt bara att man inte lyckats pressa upp upplösningen ett snäpp.
Ang. betyget så antar jag att man inte kan jämföra det med äldre kamerors betyg, kraven bör ju vara mycket högre idag än när dessa testades.
Snobbig är det sista jag vill vara.larsaz skrev:
Har inte köpt någon men jag har sett liknande saker skrivas om riktigt billiga kameror & tycker bara att det låter lite snobbigt eftersom alla inte har råd att köpa DSLR:are med fina gluggar (vill ha!!!).
De flesta gluggarna hade jag redan, eftersom jag alltid kört Nikon.
Nä, helt neggo kan jag väl inte vara till A1 eftersom jag sneglat på den.Förstår nu att du kanske inte riktigt menade det negativt...
janc
Aktiv medlem
Min slutsats efter att ha snabbläst testet är att det är en alldeles utmärkt kamera ( "...On this basis alone the DiMAGE A1 would cruise to one of my 'Highly Recommended' ratings...." ) men att Minolta måste adressera bildbehandling och upplösning till nästa modell för att inte tappa position.
När det kommer en "Ax" med 8M sensor är sannolikheten stor attt min 7Hi blir utbytt...
När det kommer en "Ax" med 8M sensor är sannolikheten stor attt min 7Hi blir utbytt...