Annons

A610 jämfört med A520??

Produkter
(logga in för att koppla)
A610 har mer finesser och inställningar för bland annat hur fokuseringen och blixten ska fungera/arbeta och den har vinklingsbar LCD och säkert en del annat åxå. Det är en helt klart mer avancerad kamera.
A510 är dock väldigt prisvärd. Det har bra bildkvalitet och fler manuella inställningar är de flesta andra kameror i den prisklassen. A510 är ju åxå mindre, om det spelar roll.

För någon som är intresserad av foto eller att börja med foto och att lära sig så är A610, IMO, en bättre kamera som ger möjligheter och mer att växa i.

Min flickvän har precis köpt en A610 och jag måste säga att jag är imponerad av bildkvalitén.
Det jag saknar (vilket alla kompakter har problem med) är en kraftigare blixt!
mvh
Patrik

A610 har jag för mig kan zooma även när man filmar, det kan inte A520.

Jag har själv en 520 och trivs mycket bra med den, men skulle jag köpa en kompakt i nuläget lutar jag mer åt 610.

Pieohpah skrev:
A610 har jag för mig kan zooma även när man filmar, det kan inte A520.

Jag har själv en 520 och trivs mycket bra med den, men skulle jag köpa en kompakt i nuläget lutar jag mer åt 610.

Zoomar bara digitalt :( (zoomen låter nog föt mkt och stör inspelningen)

/Patrik

Har mest filmat i samband med dykning och då spelar inte ljudet så stor roll. Det låter i stort sett bara om andningen ändå.

Någon som testat både A 540 och A 610. Ser inga större skillnader bortsett från vridbar display och att A540 har 1 megapixel mer?

Kollat lite på en 540 men är 610 värd de extra kronorna?

Jag ska ha den för att fota semesterbilder osv

Forslund skrev:
Någon som testat både A 540 och A 610. Ser inga större skillnader bortsett från vridbar display och att A540 har 1 megapixel mer?

Kollat lite på en 540 men är 610 värd de extra kronorna?

Jag ska ha den för att fota semesterbilder osv

A540 har myndre sensor men fler pixlar så den
har troligen mycket mer brus, det är otroligt att alla tycks tro att det är bara antalet pixlar som gäller.
Det är mycket bättre att ha 5MP på ganska stor sensor än 6MP på en pitteliten sensor.

ANNONS
Götaplatsens Foto