Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ACD pro

Produkter
(logga in för att koppla)

herja

Aktiv medlem
Någon som har erfarenhet av ACD pro? Har tidigare ACD 6 och är inte nöjd med sökfunktionen. Följer filinformationen med om man flyttar bilden till andra program?

Laddade ner den för att testa men lyckades aldrig men installationen. Den hängde sig... tyvärr..

Jag har använt den hel del och gillar en del av det jag sett, annat är mindre bra. Jag använder den som en snabb "browser" för att snabbt få koll på skörden av bilder från en fotosession. Jag tycker om att det går att konfigurera t ex vilken EXIF info som visas.

Jag använder den också till beskärning och lite ändring av kontraster mm. Tycker det funkar sådär, somligt är bra, annat inte.

Jag installerade en update som gjorde att jag kunde se mina RAW filer från 400D (men jag fotar än så länge mest i JPG).

Jag har INTE använt databasufnktionerna och taggat bilder.

Nu har jag börjat övegå till Elements 5 och det känns lite som "ur askan i elden". Det verkar vara svårt att hitta ett verktyg som är bra på allt.

Mvh
Anders

Jag har använt ACDSee (dock ej pro-versionen) sedan version 7 just för att jag tycker att taggning och sökfunktion är den bästa på marknaden (använder nu 9:an, där sökfunktionen är ytterligare förbättrad). I den vanliga versionen följer dock inte taggning eller det man skrivit om bilderna med över till andra program (förutom IPTC-fälten), men det ska det göra i pro-versionen. Det står utförligt om det här på programmets hemsida.

ANNONS
Götaplatsens Foto