Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
ACDsee eller Picasa?
- Trådstartare Platypus
- Start datum
arnenym
Aktiv medlem
Fördelarna med ACDsee är fler möjligheter att lägga keywords och andra graderingar på bilderna som gör det lätt att hitta dom. Dessutom kan du redigera bilderna lite bättre, mer anpassat för tryck på papper. Jag hade ACDsee 7 på prov, men återgick till picasa.
Till Picasas fördelar hör att keywords är importerbara till photoshop och tvärtom. Programmet finns på Svenska. Det hittar bilderna lika snabbt. Det är lättjobbat Jag har 11000 bilder inlagda på olika hårddiskar -inga problem!
Det är gratis.
Nackdelarna är att det kan inte redigera och få en bra kvalitet för tryck. Det är mer anpassat för rena amatörer och bilder för bloggar osv. på det sättet.
Till Picasas fördelar hör att keywords är importerbara till photoshop och tvärtom. Programmet finns på Svenska. Det hittar bilderna lika snabbt. Det är lättjobbat Jag har 11000 bilder inlagda på olika hårddiskar -inga problem!
Det är gratis.
Nackdelarna är att det kan inte redigera och få en bra kvalitet för tryck. Det är mer anpassat för rena amatörer och bilder för bloggar osv. på det sättet.
aolsson
Aktiv medlem
Jag köpte AcdSee innan när jag hade Photoshop elements 2.0 (som saknade bildsorteringsfunktioner värda namnet).
Gillade aldrig AcdSee så jag gick över till Picasa i stället.
NU däremot kör jag allt i Photoshop elements 3.0 där har man både rätt fullfjädrade redigeringsfunktioner och vettig bildsortering.
Är det däremot enbart sortering man är ute efter kan Picasa vara ett gott (och billigt) alternativ.
Gillade aldrig AcdSee så jag gick över till Picasa i stället.
NU däremot kör jag allt i Photoshop elements 3.0 där har man både rätt fullfjädrade redigeringsfunktioner och vettig bildsortering.
Är det däremot enbart sortering man är ute efter kan Picasa vara ett gott (och billigt) alternativ.