Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Affärer som har Cokin i lager

Produkter
(logga in för att koppla)

paco

Aktiv medlem
Jag har en beställning inne hos scandinavian sen sommaren nån gång på filter och anpassningsringar till Cokin P-systemet. Fick hem ungefär hälften av den ordern igår.

Någon som vet affärer som har dessa filter och kringutrustning i lager? Min order på scandinavian står det restnoterat på och det verkar inte hända så mycket.

Jag bor i Göteborg, men nätaffärer är ok också.

Dito har Hitech. Vilka prylar har du fått? Hitechhållarna passar Cokinfilter. Hitechfilter passar i Cokinhållare ibland. Vissa behöver filas ned en halvmillimeter.

www.photax.se har hållare, ringar och några filter (avtonade) för P-systemet.

För att tydliggöra har jag saxat från photax hemsidor:

'Det är storleken, inte märket, på filtret eller filterhållaren som bestämmer vilka filter som passar i filterhållaren. Såväl Tiffen som Cromatek och Cokin tillverkar filter i "Cokin P-storlek"'

Jag beställde cokin-prylar från scandinavianphoto förra hösten.
Hämtade ut dem 5 månader senare (i Göteborg).

Scandinavianphoto var irriterade på mig när jag var 4:e vecka skickade ett "reminder-fax"!

Fick hem P-hållaren, 3 anpassningsringar(av 6), motljusskydd och en del filter. Avtonat grått, varmton, avtonat grönt och close up +2. Väntar mest på linjärt polfilter och Hasselblad adaptern. Fick en tidning också där de påstod att kort skärpedjup kommer av kort slutartid. Man lär sig nåt nytt varje dag.

Ska kolla förslagen. Tackar.

ANNONS
Götaplatsens Foto