Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Aktivitetspoäng?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lintott

Aktiv medlem
Vad är detta till för egentligen? Till vilken nytta för oss medlemmar?
Såg att om man byter bakgrundsbild så får man 20 poäng!? Varför då? Men inte fick jag några 20 poäng ändå fast jag bytte!? Vad är det för trams???
Mvh
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Därför att logiken är satt att man bara får det första gången msn laddar upp sin bild. Men vi tänker justera så att man får fler ggr.
 

Lintott

Aktiv medlem
Därför att logiken är satt att man bara får det första gången msn laddar upp sin bild. Men vi tänker justera så att man får fler ggr.
Gud så dumt, vem hittar på alla dessa dumma grejer?
Nu såg jag också något nytt som flera har på sin profilsida; "ge en gåva till.." Vad är det? Sånt har jag inte, och inte får jag några gåvor heller och varför skulle man ge gåvor till varandra här?
Fast det skulle jag i och för sig behöva som inte har inkomst sedan över 3 år tillbaka....kan man tigga här genom den rutan eller vaddå? :)
 

ztenlund

Aktiv medlem
Gud så dumt, vem hittar på alla dessa dumma grejer?
Tänk så många poäng du haft om du fått sådana för varje gång du skrivit att något är dumt! ;)

(I och för sig får man poäng för foruminlägg, så i och för sig får du det nu...)

Nu såg jag också något nytt som flera har på sin profilsida; "ge en gåva till.." Vad är det? Sånt har jag inte, och inte får jag några gåvor heller och varför skulle man ge gåvor till varandra här?
Fast det skulle jag i och för sig behöva som inte har inkomst sedan över 3 år tillbaka....kan man tigga här genom den rutan eller vaddå? :)
Det har du visst, men du ser ju inte din egen länk eftersom det är mer ovanligt att ge gåvor till sig själv. Länken är ingenting nytt, utan den har funnits ett bra tag.
 

Lintott

Aktiv medlem
Tänk så många poäng du haft om du fått sådana för varje gång du skrivit att något är dumt! ;)

(I och för sig får man poäng för foruminlägg, så i och för sig får du det nu...)



Det har du visst, men du ser ju inte din egen länk eftersom det är mer ovanligt att ge gåvor till sig själv. Länken är ingenting nytt, utan den har funnits ett bra tag.
Nä vet du vad jag tycker det blivit en massa trams här istället för att ha det lättnavigerat och inte några onödiga grejer som ändå inte har nytta av. Vem ska ge mig gåvor och varför skulle jag ge gåvor till andra helt okända människor här? Det verkar som Fotosidans administratörer bara vill ha en lekstuga för egen skull och ändra på allt. För oss medlemmar så försvårar ni och krånglar till allt! Jag är besviken och har inte ens fått svar på alla frågor jag ställt tidigare.
 

jseffel

Aktiv medlem
Fotosidan behöver pengar och det får de via annonser och pengar för olika medlemsskap. Att ha ge en gåva-knappen genererar troligen en liten extra slant. Har svårt att tro att Fotosidan badar i pengar så att den knappen ligger där är inte så förvånande.
 

Lintott

Aktiv medlem
Fotosidan behöver pengar och det får de via annonser och pengar för olika medlemsskap. Att ha ge en gåva-knappen genererar troligen en liten extra slant. Har svårt att tro att Fotosidan badar i pengar så att den knappen ligger där är inte så förvånande.
Om Fotosidan behöver pengar har väl inte med denna "ge en gåva knapp" med att göra som tydligen finns på allas våra profiler?
 

jseffel

Aktiv medlem
Om Fotosidan behöver pengar har väl inte med denna "ge en gåva knapp" med att göra som tydligen finns på allas våra profiler?
Jo, i allra högsta grad - denna gåva är en inte slant som du ger personen utan ett brons/silver-medlemskap (osv). Ger du bort ett medlemsskap -> FS får en slant. Oftast brukar denna typ av "Call to action"-länkar vara betydligt jobbigare i sitt utseende, läs mer här om du är intresserad: https://en.wikipedia.org/wiki/Call_to_action_(marketing)
 

Lintott

Aktiv medlem
Jo, i allra högsta grad - denna gåva är en inte slant som du ger personen utan ett brons/silver-medlemskap (osv). Ger du bort ett medlemsskap -> FS får en slant. Oftast brukar denna typ av "Call to action"-länkar vara betydligt jobbigare i sitt utseende, läs mer här om du är intresserad: https://en.wikipedia.org/wiki/Call_to_action_(marketing)
Nej, jag fattar inte sån engelska som du hänvisar till Wiki.
Men jag tycker ändå denna funktion är knasig! Måste finnas bättre grejer att fixa på sidan så den blir mer lättnavigerad och svara på medlemmars frågor t.ex. och sätta dit bilderna i kritikpoolen (flytta över från bildkritik till den nya poolen) mm mm.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Nej, jag fattar inte sån engelska som du hänvisar till Wiki.
Men jag tycker ändå denna funktion är knasig! Måste finnas bättre grejer att fixa på sidan så den blir mer lättnavigerad och svara på medlemmars frågor t.ex. och sätta dit bilderna i kritikpoolen (flytta över från bildkritik till den nya poolen) mm mm.
Det har jag ju redan svarat på.
 

Canalog

Avslutat medlemskap
Minskar ens aktivitetspoäng passiva dagar??

För några dagar sedan var jag uppe på strax över 1000 p., igår hade det sjunkit till ca 960 och idag är det nere på 908...
MInskar poängen för var dag som går nom man inte t ex kommenterar en bild den dan??
/B
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
För några dagar sedan var jag uppe på strax över 1000 p., igår hade det sjunkit till ca 960 och idag är det nere på 908...
MInskar poängen för var dag som går nom man inte t ex kommenterar en bild den dan??
/B
Vi räknar samman det senaste kvartalet just nu.

"Den nivån når man upp till när man räknar samman poängen från de X senaste dagarna (vi har inte bestämt om det är ett kvartal, halvår, år eller mer). "

https://www.fotosidan.se/blogs/flatljus/nya-saker-pa-fotosidan-2.htm

Men det skulle vi kunna justera. Kanske det skall vara senaste året eller nåt!?
 

Canalog

Avslutat medlemskap
Vi räknar samman det senaste kvartalet just nu.

"Den nivån når man upp till när man räknar samman poängen från de X senaste dagarna (vi har inte bestämt om det är ett kvartal, halvår, år eller mer). "

https://www.fotosidan.se/blogs/flatljus/nya-saker-pa-fotosidan-2.htm

Men det skulle vi kunna justera. Kanske det skall vara senaste året eller nåt!?
oavsett vilken tidshorisont jag kollar på, 30, 60, 90 dagar eller totalt får jag fram samma siffra på min aktivitetspoäng som sjunker för varje dag. Men det kanske är meningen att det ska bli så.
mvh
/B
 
ANNONS