Annons

Alla på FS fotograferar 7 augusti kl 08.07

Produkter
(logga in för att koppla)

millimeter

Aktiv medlem
js1 skrev:
Jaha, jag trodde att bilden skulla läggas upp i en tråd. Nu bara dundrar det in bilder i nya poolbilder och trycker alla kritikbilder långt bakåt. Sen trodde jag att datum och klockslag skulle framgå av bilden?
Det finns en specialpool för tråden, och det är iofs synd att andra poolbilder förskjuts till bakgrunden, men idén är ju lite roligt ändå så man kanske får bjuda på det i nån timme eller två. Om alla bilder ska hamna i tråden så måste de ju vara max 400px och det blir lite knöligt att få en bra överblick :/

Att klockslaget måste framgå i bilden verkar onödigt - just i detta fall kan väl ingen tvivla på när bilden togs? I min bild ser man dock en klocka :)
 

Limepuff

Medlem
"En stor utmaning. Hur många medlemmar kan fotografera den 7 augusti 2007 kl 08.07?

Det vill säga i siffror: 070807-0807..."

Jag förstod det också som att man skulle fota så att själva datumet och klockslaget framkom.. Men men, inte fanns det någon morgondimma här så långt jag såg, så bildvalet hade nog blivit samma..
 

timlu

Aktiv medlem
Tusan också. Jag glömde bort att ställa klockan i kameran så i min EXIF står det fel tid. Tur att inte EXIF syns...
 

j_s

Aktiv medlem
Om man inte fyller i fältet "När är bilden tagen" så läggs datum och klocka dit från exif - så verkar det iaf ha blivit i mitt fall.
 

mohei

Aktiv medlem
j_s skrev:
Om man inte fyller i fältet "När är bilden tagen" så läggs datum och klocka dit från exif - så verkar det iaf ha blivit i mitt fall.
Jag kom att tänka på det försent. Jag skrev dit tiden och laddade upp bilden. Sedan raderade jag tiden igen. *suck*

Nu funderar jag på om det går att fixa dit Exif-tiden genom att redigera bilden. Någon som vet?

Svarar mig själv. :)
Jag laddade bara om bilden så kom Exif-tiden med i fältet för när bilden är tagen.
 

Estethia

Aktiv medlem
sådärja, nu har jag vaknat till igen så jag la upp min bild lite sent. ;)
det där med exif var helt nytt för mig. det här blev min första bild på fs där exif syns.
hade samma trassel som monica men tack vare monicas inlägg gick ju det lätt att lösa. ;)

nu ska jag gå igenom allas bilder. pust!
 

Chano

Aktiv medlem
Bild kommer i afton när tid finns.
Tagen mellan 6 minutre över och 8 minuter över.
Det var vad de klockor jag hade diffade.
Kul ide som fick en att fast man ju ändå är uppe men att vakna till lite extra och vara åtminstone uppmärksam på tiden i morse. :)
-Anders
 

NiklasÖ

Aktiv medlem
Hur bevisar jag???

Hej Jag skriver tyvarr pa ett amerikanskt tangentbord (CNC-styrd maskin med FANUC styrsystem) som saknar aa, ae och oe :) Saa ni faar ha oeversikt med det fram tills jag kommer tillbaks tll hotellrumme och kan koppla upp ig med min dator.

Jag har, tyvaerr blivit anklagad foer att tagit min bild 070807 paa annan tid aen 08:07 som var aivet i denna arbetsuppgift. Jag missade visserligen tiden med en knapp minut men det aer inte det anklagan gaeller utan vesaentlig tidsskillnad (se http://www.fotosidan.se/pools/view/3965/1073450.htm).

Naer jag laddade upp bilden klickade jag i #bifoga EXIF data# just foer att andra skulle kunna bla. se tid men aeven exponering mm.

Paa vilket saett an jag paavisa min oskuld till denna anklagelse som inte staemmer?

Mvh!
// Niklas
 
ANNONS