Annons

"Allt" om D70

Produkter
(logga in för att koppla)

Dadigan

Avslutat medlemskap
det enda som är tråkigt för Nikon vad gäller deras egna censorer än så länge är ju att de inte håller måttet...jag, liksom SvD-s bildavdelning, tycker inte att D2h-s bildkvalité är något att hurra för -snarare springa efter Nikons chefskonstruktör med facklor och högafflar...
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Fast att det är just Sony har jag inte hittat belägg för, så det kan jag mycket väl ha drömt.
 

Arleklint

Aktiv medlem
jimh skrev:
Fast att det är just Sony har jag inte hittat belägg för, så det kan jag mycket väl ha drömt.
Jo jag tänkte på det oxå, men det kan vi kanske gissa ;)

Daniel: Vad gäller sensorn i D2H var den väl inte en besvikelse gentemot andra sensorer. Det var väl så att man hade förväntat sig att den skulle vara ännu bättre. Eller?
 

Dadigan

Avslutat medlemskap
Jo, den är en väldigt stor besvikelse mot andra. En av fotograferna sa att det var som ett steg tillbaka i utvecklingen. vilket i svenskans fall blir D1...om bilderna blir det minsta underexponerade på ett isotal högre än 400 så blir bilderna fruktansvärt brusiga. Att använda iso över 400 gör de inte gärna med de nya. de som fortfarande har kvar sina D100:eek:r är glada...
 

Dadigan

Avslutat medlemskap
källorna är: Lars Pehrson, Björn Larsson Ask, Yvonne Åsell, Thomas Oneborg och Ingvar Karmhed. Deras mailadresser är förnamn.efternamn@svd.se
Jag kan bifoga några bilder som jag tagit med en av deras D2h.
 

Dadigan

Avslutat medlemskap
jag kan bara visa hur bilder tagna med D2h på 800 iso ser ut. Jag fick bara leka med den en kvart. Fast jag kan ju visa hur D100 ser ut på den känsligheten och de ljusförhållandena. Fast du vet ju själv hur den är;)
 

Dadigan

Avslutat medlemskap
nej, det försås. Jag menar att jämföra med en D100. Jag menade aldrig att D70 skulle vara på något sätt lika dålig som D2h- vad jag förstått det som så är det ju inte en Lbcast sensor i D70.
 

Dadigan

Avslutat medlemskap
jag kan maila hela bilden så kan ni se hur mycket NI det skulle krävas;) Det är inget lysande exempel heller. Snacka med de på svenskan så ska ni få höra några trevliga barnförbjudna ord...
"Vi ska marschera ut till Nikon i Upplands Väsby med plakat som det ska stå "vi byter till canon på", så får de se vad vi tycker"
citat Björn Larsson Ask.
 

duckie

Aktiv medlem
Calle S skrev:
Men inget batterigrepp verkar det som...
Ett klipp från dpreview:

And, the D70 also comes with a battery holder that lets you use disposable batteries as well, should the need or desire arise.

Eller betyder det bara att de har en adapter man skuter in i det vanliga batterifacket?

/AK
 

Dadigan

Avslutat medlemskap
sagan skrev:
Jag menade att D100 bilden Janne länkade såg bra ut (borde bli riktigt bra med lite NI-hjälp).

D2h bilden såg inte lika bra ut, nej.
jag böjer mitt huvud i skam och skyller på tillfällig analfabetism, jag läste visst inte riktigt allt....
 
ANNONS