** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

"Allt" om D70

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmmm.... Bilder och text skiljer sig. I texten står

"Förhandsgranskning av skärpedjup
När ett objektiv med processor är anslutet, kan objektivets bländare stoppas vid ett
värde som väljs av användaren (lägena [A] och [M]) eller ett värde som väljs av
kameran (Digital Vari-Program, lägena [P] och )"

Var sitter knappen då????
 
Knappen sitter i nederkant på de bilder jag sett. Ett par centimeter under där den sitter på D100.
 
Det som oroar mig är att det inte verkar som den elektroniska skärpedjupskontrollen fungerar med riktiga objektiv (dvs Ai/Ais).

Annars har jag bestämt mig för en D70. Avsaknad av trådutlösare gör inget då IR fjärrkontroll finns. Avsaknad av vertikalgrepp eller AA batterier gör mig inget.

Förhoppningsvis blir det D70 på Öland i maj!
 
Så vad tror ni?

Är nya Nikon D70 en höjdare? Har haft nöjet att testa en Canon 300 D. Hur står sig dessa kameror mot varandra?

Går det redan nu att någonstans hitta en recenssion av nya Nikon D70 eller får jag ha lite mer tålamod?
 
Går man efter specifikationerna så är D70 en klart mycket bättre kamera..tester lär väl dröja, kameran har ju precis presenterats.
Sen vet man ju inte vad som hinner dyka upp innan D70 väl kommer ut och vad priserna på de olika kamerorna ligger på då.

Många frågetecken än så länge.
 
Re: Det här fick jag i min mailbox...

Kodiak skrev:

D70 levereras med mjukvaran Nikon View 6.

Betyder det att vi i Sverige inte får den nya Picture Project-mjukvaran?

Eller ska den bara kallas Nikon View 6 här? (Jag vet inte vilken version av Nikon View som är den senaste, kunde inte hitta den infon på nikon.se.)
 
Kommer ISO 200 bli ett stort problem eller fungerar det annorlunda på Digitalkameror?
Jag personligen hade gärna sett ISO100 åtminstone.

Står I valet och kvalet mellan d70och300d..ingen vs post :D
 
svårt att undvika vs om man ska välja... annars är det väl bara att blunda o peka... eller kasta pil ;-), bilderna blir säkert lika bra med vilken som, men D70 verkar snabbare, ser rejälare ut och är svart... men den finns inte än...
 
D70 eller D100

Efter att ha läst specarna ställer jag mig frågande till att D100 är så mycket dyrare än D70. Vad har D100 som inte D70 har ?

Eller ska D70 ersätta D100 som i sin tur skall ersätas av D ???
 
Skulle gissa att D100 försvinner snart..kommer väl en erättare, för precis som du säger så blir det nog svårt att sälja D100 nu när D70 faktiskt verkar t.o.m bättre!

Det som saknas på D70 är väl vertikalgrepp..annars verkar den starkare än D100 på stort sättt varje punkt!

Vi får nog se en "D200" snart..det tippar jag iaf.
 
ANNONS