Annons

Alternativ för betalning av plusmedlemskap

Produkter
(logga in för att koppla)

Aahlborg

Aktiv medlem
När jag går in och ska köpa ett plusmedlemskap måste jag ange personnummer för att kunna fortsätta. Det ska väl inte ska väl inte vara ett krav? Finns det inget alternativ att skriva in adressen själv?

När jag sen går vidare till betalning klickar jag på ändra betalsätt och väljer kort men det står ändå att det är faktura. Kan man inte välja att betala med kort direkt?
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Hej! Det beror lite på vad du väljer för variant av Plus. Köper du löpande på denna sidan


så säljer vi tex korta "2 månaders löpande" via Klarna. I Klarna-dialogen så kan man välja faktura eller kort. Väljer du långa löpande (1 års) så säjer vi dem via Billogram. I båda fallen tar vi in personnummer för att få korrekt fakturaadress.

Väljer du ej löpande på denna sidan


så går det via Billogram och då tar vi in personnummer också för att kunna veta vem som handlat på faktura. Du kan dock i det läget välja att betala via Paypal (då behöver man inte ange personnummer) genom att klicka på "Bor du i utlandet"-länken.

 

Aahlborg

Aktiv medlem
Tack, det förklarar varför ni behöver personnummer. Men varför ändras inte betalsätt när jag väljer att betala med kort? Det står fortfarande ”Faktura via Billogram”.
 

nonno

Aktiv medlem
Hej! Jag har de senaste åren alltid fått påminnelse om att jag inte betalat förlängning av medlemskap, då jag inte får någon faktura från Billogram. Nu står det att det är förlängt fr o m 1/7, men hur betalar jag när jag har automatisk förlängning av medlemskapet? Kommer det en faktura denna gång?
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
Jag fick ett mejl för två dagar sedan att mitt medlemskap förlängs om sju dagar samt att det skall komma en faktura från Billogram. Någon sådan har inte kommit än men det är ju fem dagar kvar minus en för bankens donande med betalning. Vad som inte framgår är om dessa sju dagar gäller veckodagar eller arbetsdagar.

Det kan ju också vara så att innebörden är att fakturan skapas hos Billogram när de sju dagarna gått och medlemskapet förlängts, lite oklart skrivet faktiskt.

Väldigt komplicerade procedurer för att kunna förlänga ett medlemskap här på FS tycker jag oavsett.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Hej! Jag har de senaste åren alltid fått påminnelse om att jag inte betalat förlängning av medlemskap, då jag inte får någon faktura från Billogram. Nu står det att det är förlängt fr o m 1/7, men hur betalar jag när jag har automatisk förlängning av medlemskapet? Kommer det en faktura denna gång?
Din @gmail studsar. Har du bytt adress kanske?
 

nonno

Aktiv medlem
Din @gmail studsar. Har du bytt adress kanske?
Märkligt! Jag har inte bytt e-postadress, utan den stämmer. Jag nås ju av alla andra former av händelser härifrån Fs. Att det var dags att förlänga medlemskapet fick jag ju påminnelse via e-post som är reggad här på Fs. Allt annat verkar går fram utom fakturor via Billogram.
Någon annan adress har heller inte ändrats.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Kikat lite till. Vi har skickat från billogram två ggr tidigare och då mot en @tele2.se och det är den adressen som användes i år med. Men jag har lagt i din @gmail.com adress istället och skickat om.
 

Aahlborg

Aktiv medlem
Jag upptäckte för ett par år sen att när man ändrar postadressen på sin profil så uppdateras inte prenumerationen på tidningen. Tog tyvärr två saknade nummer att komma på det. Kanske är samma med mailadressen och fakturor.

Går det att få till en synkning eller i alla fall en varning om det skiljer?
 

nonno

Aktiv medlem
Kikat lite till. Vi har skickat från billogram två ggr tidigare och då mot en @tele2.se och det är den adressen som användes i år med. Men jag har lagt i din @gmail.com adress istället och skickat om.
Aha, ändras inte mailadressen automatiskt på alla ställen här på Fs? Det är ju flera år sedan @tele2 avvecklade sina e-mailkonton och jag reggade ett @gmail istället. Verkar vara något som ni behöver titta närmare på?
Nu har jag i alla fall fått hela två fakturor från Billogram, så den här gången ska det inte behöva bli någon betalningspåminnelse. Tack för hjälpen. 🙂
 
ANNONS