Annons

Analoga fotografer join the fun!!

Produkter
(logga in för att koppla)

rikitikitavi

Aktiv medlem
Ett litet inlägg bara för de som missat att vi har en "ny" analog grupp senaste halvåret eller så. Vi är ett gäng men vore kul med fler medlemmar så vi får igång lite mer inlägg, foton och diskussioner :) det händer en hel del nu inom analogt foto, intresset växer och film börjar sakta komma tillbaka mer och mer.
Var inte blyga! ta med er kamerorna in, sätt på kaffe och börja surra!
/Mvh Martin.
 

Canalog

Aktiv medlem
Ett litet inlägg bara för de som missat att vi har en "ny" analog grupp senaste halvåret eller så. Vi är ett gäng men vore kul med fler medlemmar så vi får igång lite mer inlägg, foton och diskussioner :) det händer en hel del nu inom analogt foto, intresset växer och film börjar sakta komma tillbaka mer och mer.
Var inte blyga! ta med er kamerorna in, sätt på kaffe och börja surra!
/Mvh Martin.
Varför duger inte de analoga grupper som finns sedan tidigare? Retrokamera t ex.? Varför låta existerande grupper bli inaktiva och ”somna in”, och starta nya analog-grupper, i stället för att aktivera de som redan finns…jag bara undrar…?
/B
 

rikitikitavi

Aktiv medlem
Varför duger inte de analoga grupper som finns sedan tidigare? Retrokamera t ex.? Varför låta existerande grupper bli inaktiva och ”somna in”, och starta nya analog-grupper, i stället för att aktivera de som redan finns…jag bara undrar…?
/B
Mitt svar blir nog lite tråkigt :) jag såg inga direkt aktiva grupper när det gällde analog fotografi och kände att det verkligen varit på uppgång ett tag och fanns liksom inget bra forum för det. Jag älskar foto och har själv fått en nytändning när det gäller film sedan ett par år tillbaka, så jag skapade helt enkelt en egen och en ny grupp och hoppades att flera av de jag brukar prata med över bloggar och annat skulle hänga med det, och lite så vart det även om jag önskar att det kunde bli ännu mer aktivt. Det är min förhoppning.
Jag tyckte dessutom att det skulle vara kul att vara gruppvärd för något jag brinner lite extra för, och om den blir mer aktiv hoppas jag kunna ha många roliga diskussioner och samtal med alla medlemmarna i gruppen.
/Mvh Martin.
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Varför duger inte de analoga grupper som finns sedan tidigare? Retrokamera t ex.? Varför låta existerande grupper bli inaktiva och ”somna in”, och starta nya analog-grupper, i stället för att aktivera de som redan finns…jag bara undrar…?
/B
Retrokamera kan ju bli missvisande eftersom det finns nya analoga kameror. Någon annan analog-grupp hittar jag inte, men kanske missar?
 
Senast ändrad:

rikitikitavi

Aktiv medlem
Martin,
Varför ligger denna forumtråd under "Foto som jobb (eller vägen dit)"?
Bra fråga ! Tänkte svara att den ligger ju under ”Allmänt”! Men så såg jag att det bara var underrubrik 😅🤷‍♂️ Så svaret är att jag inte kollade tillräckligt noga då jag trodde det var en allmän tråd och inte hittade någon annan lämplig för tillfället 😊 ska försöka skapa en ny i ett lämpligare när jag kommer hem ikväll 👍
 
ANNONS