Annons

andrahandsvärden

Produkter
(logga in för att koppla)

bolojen

Aktiv medlem
Hej.
Har nu haft min kamera sedan oktober 05 och känner mig redo och sugen på att gå vidare till slr.
Vad jag har lite svårt för är att värdesätta min kamera som jag har för avsikt att sälja, om du har på känn ungefär vad den kan vara värd så vore jag tacksam:

panasonic dmc-fz5
ca 5000 exponeringar, varav ca 400 med blixt.
mycket god kondition på både kamera och batteri eftersom den endast laddats vid tomt batteri och befunnit sig i väska hela sitt liv.
till den har jag även ett panasonic high-speed sd kort på 512mb.

?????????????

Det finns inget andrahandsvärde på kompakter, behåll den som komplement till din nya istället.

näe.. ska jag vara ärlig tror jag ingen vill ha den överhuvudtaget om dom ska betala... kompakter i synnerhet är ju färskvara. Värre blir det med en sådan kamera som inte är liten, smidig eller speciell på något sätt. Att systemkamerorna är så billiga idag gör ju inte saken bättre heller...

Näe, behåll kameran istället som en backup eller ge den till någon familjemedlem

Hej,

Det finns tyvärr inget större andrahandsvärde på den typen av kameror. Om det är lönt för dig att sälja den, så annonsera ut den på Tradera med ett utgångspris på säg femhundra kronor. Du blir förr eller senare av med den efter ett par försök, men som sagt, det är förmodligen inte mycket pengar du får för den.

Hälsningar
Thomas

ANNONS
Götaplatsens Foto