Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Animerad gif

Produkter
(logga in för att koppla)

F.G.

Aktiv medlem
Försöker göra en animerad gif i Adobe imageready men får det inte att fungera. Har läst manualen om animerad gif men sitter och sliter mitt hår, jag fatter helt enkelt inte hur man lägger till nya bilder till animationsrutan. Byter jag från en bild till annan och kollar animeringsrutan så är det ju bara flera exemplar av samma bild. Någon som har en enkel beskrivning hur man gör eller känner till ett enklare program?

Lycka till! :)

Kan väl tillägga att jag testade ett par små fristående animationsprogram för några år sedan, men till syvende och sist gick ändå ImageReady segrande ur striden.

fredrik > "bildrutorna" är de olika lagren i bilden. det grymma med imageready är att den kan animera och interpolera med hjälp av alla photoshops effekter och bildverktyg. sitta och rita en bildruta i taget finns det inte en människa som gör.

skelett skrev:
fredrik > "bildrutorna" är de olika lagren i bilden. det grymma med imageready är att den kan animera och interpolera med hjälp av alla photoshops effekter och bildverktyg. sitta och rita en bildruta i taget finns det inte en människa som gör.

Den verkar kraftfullt, nu har jag bara än så länge testat att animera 2 foton och se om det fungerade, meningen är att det ska bli en liten film av foton inget eget ritat. Har för mig att jag gjorde en gif film från en avi fil för många år sedan men har glömt i vilket program :(

Ytterligare ett tips är att du håller ett extra vakande öga på filstorleken på animationen. Det misstag jag gjorde de första gångerna (har för mig att det var ett par banners jag skulle yxa till) var att animationerna blev på tok för "tunga". Stirrade mig mer eller mindre blind på att de skulle se så bra ut som möjligt och då rusade filstorleken iväg snabbt.

ANNONS
Götaplatsens Foto