Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Apple iMac MC508 ~Kan jag köpa den~?

Produkter
(logga in för att koppla)

Carola7903

Aktiv medlem
Funerar på att köpa en Apple iMac MC508 för ren bildredigering, någon som har några tips eller invändningar innan jag går och köper mig en....:)
Vad jag borde tänka på och så.
Är det svårt att få in photoshop? Eller rent av andra program?
Ska man våga eftersom man körp PC hela livet.
Men jag tror att fördelarna är fler på MACen.

Tack på förhand!!

//Carola

Vad exakt är det du söker? Det är lite svårt att förstå dina krav. Vill du ha den för att den är häftig, eller för att du gillar OSet? Den är inte 'bättre' för någon typ av redigering alls, däremot är det dyrare. Har du ont om plats så att det vore lättare med endast en skärm? frågorna är massor.

Det kommer att fungera alldeles utmärkt! Utan problem med allsköns virus och ominstallationer när det strular. Enda reservationen kan vara den blanka skärmen, se till att placera datorn så du slipper spegling av dig och väggen bakom....

Det kommer att fungera alldeles utmärkt! Utan problem med allsköns virus och ominstallationer när det strular.
Angående virusdelen är det 2010 (du vet, Windows 7 har varit ute i ett år nu), och angående ominstallationer så har inte Mac OS immunitet mot problem - ominstallationer 'behövs' i samma grad, vilket råkar vara mycket lågt.

ANNONS
Götaplatsens Foto