Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Archos jukebox och AV

Produkter
(logga in för att koppla)

Bent C.

Aktiv medlem
Har någon användt Archos Jukebox 20 och/eller Archos AV 120 för att tanka över minneskort till? Om ja, fungerar det bra?

Jag har en Archos 20 gb och den funkar bra.
Det enda är batteri tiden som är kass på den.

Jag har en Archos Jukebox Multimedia 20 GB.
Den har fungerat utmärkt med ett stort undantag. Gjorde ett litet (eller stort rent bildmässsigt) jobb för några veckor sedan. Skulle en förmiddag tanka över bilder från ett Trancsend 256 kort då Archosen efter halva kortet la av och gav mig meddelandet att hårddisken i spelaren var oformatterad. Gick inte att komma ifrån problemet. även Win2000 sa att disken var oformaterad då jag kopplade in den till datorn. Inga problem att få tillbaka datan på disken med GetDataBack men jag ville ju ej formatera disken på fältet så det blev snällt att hålla sig till sin CF-kort.
Den har fungerat utmärkt efter detta men jag blev så skraj att jag i fortsättningen ej, som många andra här, kommer använda mig av denna som enda backup av bilder. Kopierar nu för tiden över bilderna till Archosen men tömmer ej minneskorten.

Batterietiden tycker jag annars är helt ok. Jag har lyckats fylla den med 6,7 GB från 128 och 256 Trancsendkort. Kommer ej ihåg hur många enskilda minneskort det blev. Tycker även att den är snabb på att kopiera korten.

Sedan är det ju en bonus att den fungerar som utmäkrt mp3-spelare, spelar upp divx-filmer (vissa iaf.) direkt till tv:n och fungerar som utmärkt allmän portabel hårddisk.
Jag fick även med kameramodulen till min när jag köpten den i USA, den kanske inte är den roligaste som finns dock...=)

ANNONS
Götaplatsens Foto