Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Att vara 99% säker - två gånger...
- Trådstartare Teodorian
- Start datum
Teodorian
Aktiv medlem
Eller rätt:
http://www.nikon.se/press_room/news.html?locale=sv_SE&bandwidth=broad&id=1634&type_index=2
14,5 MP och ISO 12800 i en digitalkompakt. Hur går det ihop?
http://www.nikon.se/press_room/news.html?locale=sv_SE&bandwidth=broad&id=1634&type_index=2
14,5 MP och ISO 12800 i en digitalkompakt. Hur går det ihop?
JohanAxelsson
Aktiv medlem
Kul pryl, synd att jag köpte en ny Ixus P&S i våras. Men jag kanske behöver en till... 
Inbyggd GPS är klart roligt (helt omöjligt enligt D90-tråden också, kul kul kul).
Inbyggd GPS är klart roligt (helt omöjligt enligt D90-tråden också, kul kul kul).
Makten
Aktiv medlem
Helst inte, snarare.bumpe:88 skrev:
Jag vill se brustest på denna omgående...
jorgene
Aktiv medlem
Här har du "Steve's Digicams"-testbilder från Sony W300, vilken med stor sannolikhet har samma Sony-sensor som i P6000:bumpe:88 skrev:
Jag vill se brustest på denna omgående...
http://www.steves-digicams.com/2008_reviews/sony_w300_samples.html
Tja, det kunde väl sett värre ut?
Makten
Aktiv medlem
Bildkvaliteten vid ISO 400 är ju helt bedrövlig. Totalt sönder-brusreducerad och utsmetad. Det hade antagligen sett betydligt trevligare ut med snällare brusreducering.jorgene skrev:
Tja, det kunde väl sett värre ut?
jorgene
Aktiv medlem
Vad jämför du med då?Makten skrev:
Bildkvaliteten vid ISO 400 är ju helt bedrövlig. Totalt sönder-brusreducerad och utsmetad.
Tittar du på bilden i 100%, 30cm från skärmen?
Du är medveten om att det motsvarar en ~70x100cm förstoring?
Gör man ofta sådana kopior med en kompaktkamera?
Jag vidhåller att man med 33MP/cm2 -- 20x fler än en 6MP APS -- hade kunnat förvänta sig något mycket värre.
Som vanligt, är allt svart eller vitt i din värld.
Makten
Aktiv medlem
Bland annat jämför jag med min D200 som ger synligt brus vid så små storlekar som 600 pixlars höjd på skärmen, efter att de har blivit bearbetade enligt min smak, vid ISO 400. Och då ser filerna enormt mycket bättre ut än sådär när de är obehandlade.jorgene skrev:
Vad jämför du med då?
Tittar du på bilden i 100%, 30cm från skärmen?
Du är medveten om att det motsvarar en ~70x100cm förstoring?
Gör man ofta sådana kopior med en kompaktkamera?
Och det gör bildkvaliteten "bra"? Vilken lysande logik. Jag brukar använda ögonen för att avgöra sådant.Jag vidhåller att man med 33MP/cm2 -- 20x fler än en 6MP APS -- hade kunnat förvänta sig något mycket värre.
Ah, du har något gammalt groll du vill ta upp? Vilket, och vad har det i så fall med den här tråden och kameran att göra? Jag tycker att bildkvaliteten vid ISO 400 suger apröv, och det kan du inte ändra på. Tycker du att den är bra så är det ju trevligt för dig. Jag skulle aldrig köpa eländet.Som vanligt, är allt svart eller vitt i din värld.
Tillägg: Det är den här bilden jag syftar på, för övrigas information: http://www.steves-digicams.com/2008_reviews/sony_w300/samples/DSC00112.JPG
Senast ändrad:
Torparfarsan
Avslutat medlemskap
Så illa är det dock inte att kameran skall dömas ut. Hur många kompaktkameraägare gör jätteförstoringar? Och ser på dessa med näsan 1 decimeter från bilden? Troligtvis ingen.
De allra flesta skulle med stor säkerhet anse bildresultatet var bra.De tar sina bilder för att de vill ha ett minne från en händelse eller plats, inte för att sitta och räkna pixlar och leta efter tekniska ofullkomligheter. Varför är det så vanligt att använda mobiltelefonen som kamera? Jo, för att den finns till hands och ger de där minnesbilderna som de flesta i grunden vill ha. Att den tekniska bildkvaliteten inte är den bästa spelar inte så stor roll.
De allra flesta skulle med stor säkerhet anse bildresultatet var bra.De tar sina bilder för att de vill ha ett minne från en händelse eller plats, inte för att sitta och räkna pixlar och leta efter tekniska ofullkomligheter. Varför är det så vanligt att använda mobiltelefonen som kamera? Jo, för att den finns till hands och ger de där minnesbilderna som de flesta i grunden vill ha. Att den tekniska bildkvaliteten inte är den bästa spelar inte så stor roll.