Annons

Axel- eller midjeväska

Produkter
(logga in för att koppla)

Atena

Aktiv medlem
Ibland är kameraväskan/ryggsäcken lite för mycket att ta med då man bara ska ta en liten fotorunda, bara vill ha med sig kameran och ett objektiv, eller att man snabbt vill kunna få fram kameran för att ta ett ögonblickbild.

Har ni tips på axel- eller midjeväska som är bra och passar Canon 10D med minst plats för t ex zoomobjektiv så som Sigma 70-200?

Tack på förhand!
//Marie

Jag personligen har en kamera med nästan överallt och alltid. Ibland har jag den i en gammal loppisväska köpt för en tia eller två eller bara i remmen. Men då pratar vi mätsökarkamera som såklart tar långt mindre plats än en d/a-slr med telezoom.

MVH Niclas,

Tamrac Velocity

Perfekt...Kan ha den som rygga och bara vrida runt den för att komma åt prylarna. Bra också när det är trångt bland folk att ha den framme för att undvika tjuvar m.m.

Själv har jag tänkt titta lite närmare på en LowePro Offroad, men den kanske är lite för stor för ditt behov, eller för liten. Hmmm, kameran går nog inte ner med 70-200/2.8 monterat inser jag nu.

Edit Oj, tänkte inte på storzoomen...

Den ser fin ut den med, riktigt fin, men ack för stor. Det som är så bra med Topload zoom (Niclas tips) är att man förutom att den är en axelväska även kan göras om till midjeväska.

Var köper ni era väskor?

Lowepro Topload Zoom är kanonbra.

Atena skrev:
Det som är så bra med Topload zoom (Niclas tips) är att man förutom att den är en axelväska även kan göras om till midjeväska.
... och till väskan kan man köpa en bröstsele (man häktar fast selen i väskan och trär alltihop på sig som en bak-o-framvänd ryggsäck ungefär) som gör att ToploadZoom-väskan sitter bergfast på bröstet utan att studsa omkring när man springer, åker skidor eller rider.

ANNONS
Götaplatsens Foto