Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Axelväska från tamrac

Produkter
(logga in för att koppla)

fotografmanuelek

Aktiv medlem
Jag ska köpa mig en ny axelväska (igen). Har funderingar på Tamrac's väskor från Pro-serien. Har någon provat deras Pro 8 till exempel? Jag läste recensionerna men vill gärna ha ännu mer info om någon sitter inne på det.

En annan modell som kan vara intressant är System 6. Någon som har erfarenhet från den?

Jag kommer packa 1st D200 och vill kunna ha ett 70-200 Sigma på huset. Dessutom ska en SB-800 och en normalzoom få plats. Plus tillbehör i form av laddare, extra batterier och rengöringsprodukter.

Jag har beställt en system 6 men har tyvärr inte fått den ännu.
Jag har kollat lite på den hos en kompis och dent borde inte bli några problem med din utrustnig.

Tycker väskan som helhet verkar rejäl, rymlig och gott om småfickor

bune skrev:
Det finns alltså ingen som använder Tamrac. Finns det någon speciell anledning??
Det finns nog många som använder Tamrac. Själv har jag tre Tamracväskor, men ingen av dem är en axelväska (förutom att en av ryggsäckarna, modell 757 som inte tillverkas längre, kan bäras som axelväska).
Är de sämst helt enkelt?
Jag tycker att Tamrac gör mycket bra väskor. Mina har hållit bra.

Ja jag trodde inte heller de var sämst, men jag var ju tvungen att provocera fram några svar ;)

I vilket fall så är det väl bäst att prova så allt får plats innan jag köper. Men visst borde det få plats.

Vart har du beställt din väska från?

ANNONS
Götaplatsens Foto