Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa fotoaffären i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

mr_tux

Ny medlem
Hej Alla,

ska åka upp till Stockholm imorgon och undrade lite om det finns nån som har tips på en bra fotoaffär.

Jag funderar på att slanta på en D70s men skulle vilja "klämma och känna" lite på den innan jag bestämmer mig. M.a.o. en affär med ett bra urval och kunning personal som kan hjälpa till...

/Stefan

Håller helt klart med om "Schönherrs". Min "hovbutik", och då inte bara för att jag en gång i tiden bodde runt hörnet! (på Tegnérgatan)

Andra bra är ju "Kameradoktorn" och -om man nöjer sig med bara analogt- "L P Foto". Annars har ju urvalet av dylika "välsorterade" butiker minskat under de senaste två decennierna. Förut fanns ju "Expert Storköp" (som i o f s finns kvar men inte är så "stort" längre), "Sergel Foto" (med inte så stort men intressant begagnaturval), "Vasagatans Foto" mm.

Men det har väl med utveckling och kostnadspress att göra. Små butiker där man kan beställa digitalbilder och köpa d:eek: kompaktkameror tar nog över mer och över....

Fotokungen på Kocksgatan 1 (vid Götgatan, två kvarter från Medborgarplatsen) har trevlig och kunnig personal.

Jag skulle vilja slå slag för Expert Fridhemsplan och Scandinavian Photo på Norr Mälarstrand. Både har bra urval av varor och tillbehör och trevlig och kunnig personal.

tack för era bidrag! Jag kommer att besöka ialla fall4-5 av affärerna idag.

Återkommer om vad jag inhandlat senare.

/Stefan

Fotokungen och Kameradoktorn!

Båda har fantastisk personal, Fotokungen är billigast.

Varning för Kungsholms Foto, sämre service får man leta efter.

Kan rekommendera Kameradoktorn. Trevlig o kunnig personal. Har själv köpt min kamera där och fått bra service även efteråt.

Hej igen och tack för era svar.

Tiden vart knappoch jag hann bara till två affärer.
Scandinavian och Schönherr.

Tyckte nog Schönherr var den trevligare av dom två men på Scandinavian hade dom ett beg, 70-300ED till Nikon's D70s, så det vart där jag handlade:

D70s kit med 18-70, 70-300 ED glugg, 1GB-kort,UV-filter och så fick jag en Nikon väska och ett Nikon stativ på köpet.

Idag blir det fotografering......

/Stefan

ANNONS
Götaplatsens Foto