Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa plug-in till Photoshop CS3?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vilket plug-in till Photoshop tycker Ni är det bästa och varför?
Har precis börjat bildbehandla i Photoshop och skulle verkligen uppskatta Era åsikter!

Mvh

// Matti

matti_mannheimer skrev:
Vilket plug-in till Photoshop tycker Ni är det bästa och varför?
Har precis börjat bildbehandla i Photoshop och skulle verkligen uppskatta Era åsikter!

Mvh

// Matti
Relgrain älskar den. Kan göra så att fotona ser ut som de var "film" och inte tagna digitalt.

Photomatix Tonemapping-plugin är jag förtjust i. Lätt och kolla med vilken bild som helst hur den ser ut som Tonemappad.

Panotools för att fixa distorsion i linser och räta ut linjer i fisheyebilder för panoraman.

Noise Ninja använder jag som brusreducering. Tycker den är väldigt flexibel.

matti_mannheimer skrev:
Vad är fördelen med Camera Raw jämfört med Photoshops eget RAW-program? Eller finns det överuvudtaget ett sådant i PS? (Är som sagt helt ny i PS-världen...)

Det är samma. Bara jag som var lite dryg och sa den eftersom att det egentligen är en plugin :)

neat image (eller noise ninja eller grain surgery, fast de använder inte jag) använder jag ofta (har en brusig nikon).
alien skin exposure använder jag nog ännu mer för den är verkligen toppen för kreativiteten.
med den får man snygga s/v konverteringar, snyggt korn (man kan välja vilka filmer man vill "härma"), snygga toningar, crossprocess (min favvo), softningar osv osv...

sen gillar jag (men använder inte så ofta) mask pro och photoframe.

neat image (eller noise ninja eller grain surgery, fast de använder inte jag) använder jag ofta (har en brusig nikon).
alien skin exposure använder jag nog ännu mer för den är verkligen toppen för kreativiteten.
med den får man snygga s/v konverteringar, snyggt korn (man kan välja vilka filmer man vill "härma"), snygga toningar, crossprocess (min favvo), softningar osv osv...

sen gillar jag (men använder inte så ofta) mask pro och photoframe.

Hej Christel! Har kollat in Alien Skin Exposure och effekterna är snygga. Vet du om man kan köra batch, att man lägger på samma inställning på flera bilder samtidigt? Att kunna spara in lite tid på bildbehandling är inte dumt.

Fast jag kom nu på att om man skapa en Action i PS med aliens skin så är det kanske svaret på min fråga?

=0) Marie

Att skapa en action av ett Exposure-filter fungerar. I Preferences måste man dock tydligen kryssa i "Disable Output On New Layer", annars verkar makrot hoppa över justeringarna som gjorts i Exposure.

Noiseware. I mitt tycke en bättre brusreducering än NN och NeatImage med ett intuitivt gränssnitt. Perfa liksom.

Det vore kul om ni kunde bifoga länkar till Era älsklingsplug-ins. Da vore det mycket lättare att undersöka plu-insen direkt med bara en musklik

ANNONS
Götaplatsens Foto