Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterifrågor!

Produkter
(logga in för att koppla)

Formel1

Aktiv medlem
Original eller pirat ? Vad är era erfarenheter ?
Jag ska införskaffa reservbatteri där man kan använda originalladdaren, är det stora skillnader i kvalitet och är det som oftast att man får vad man betalar för ?
Vilken battertyp rekommenderar ni ? Jag har sökt på forumet men inte hittat särskilt mycket.

Bra och dåliga erfarenheter

Hej.
Jag har både bra och dåliga erfarenheter av piratbatterier.
när jag köppte min D40x var det första tillbehöret jag skaffade ett reservbatteri (pirat). det hade ca 10-20% sämre batteritid än orginalet, även då båda hade 1000mAh.
än värre blev det då jag glömde kameran kopplad till datorn över en natt, och batteriet drogs ut helt, varpå det inte tog emot någon laddning alls.(detta kanske skulle kunna inträffa med Nikons batteri med)

så jag fick kasta det batteriet och köpte ett nytt pirat, och detta batteriet har funkat felfritt, det håller till och med 20% längre än Nikons egna(står inget mAh-värde på batteriet)

så det är nog väldigt olika. tyvärr så står det inga märken på piratbatterierna, så jag kan inte tipsa om vilka du ska köpa.

men överlag så tycker jag att du ska köpa pirat, då du kanske får 2st pirat till priset av ett Nikon.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto