Annons

Batterigrepp till D50? Hähnel, Opteka, vilka mer?

Produkter
(logga in för att koppla)

kawill

Aktiv medlem
Ja,

vilka batterigrepp finns utöver Hähnels och Optekas? Vill såklart komma billigt undan, lite pengar som man har!

Några tips? Beställer gärna inom EU om det behövs, men USA kanske blir krångel med tull om man har otur.

Mvh/
 
För det första, vad ska du ha batterigreppet till? De flesta har ju ingen avtryckare eller kommandoratt vilket gör dem näst intill helt onödiga, extrabatterier gör sig bättre i kameraväskan! =)

I övrigt vet jag inte säkert, sök på google "verticalgrip + nikon + d50" eller något liknande.
 
Jag har fotat med tyngre kamera tidigare, och saknar det, det känns som att man borde hålla stadigare men man kanske bara inbillar sig? Tänkte få mer vikt, lägre ner helt enkelt. Tack för din input!
 
Då kan det kanske diskuteras, men jag vet inte om det är värt priset? Iofs det kanske är inkl. batterier? Då är inte 1000 kr så mkt. Skulle nog ändå ha batterierna i väskan, om det inte är så att du fotar med långa telen 400-600mm på stativ, då kan det ju vara skönt att få lite motvikt. Har svårt att tänka mig D50 med dessa enorma batterigrepp och kitgluggen! =)

Hojta till om du hittar några andra vettiga alternativ.

Hälsn. Erik
 
ANNONS