Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Batterilucka till Canon eos 10D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lengstrand

Medlem
Jag letar efter en batterilucka till min Canon eos 10D. Det går inte att köpa nytt pga utgående modell på kameran. Nu undrar jag om någon av er har en sådan som ligger hemma och skräpar?

Jag hoppas det, skulle vara skönt att kunna koppla ifrån batterigreppet ibalnd då kameran blir väldigt tung för mina svaga armar :)

Det är inte så att batteriluckan är instoppad i ett litet fack på batterigreppet??

Vill minnas att många "hittar" sin borttappade lucka när de kikar på greppet....

http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.fi/info_fi_se.php?article=batterilucka10D

Påstår att den är bestänningsvara iaf. Canon skall hålla reservdelar till 10D fram till 2013 påstod de själva för två år sedan iaf - sant eller inte vette f-n, men de sa det iaf.

Jag mailade med dem förut och då sa de att det var lite krångligt och skulle ta tid om det ens gick. Men även om det skulle fungera så tar de rätt mycket för dem. Har jag tur är det ngn som har en ligger och skräpar någonstanns :)

Jag letar efter en batterilucka till min Canon eos 10D. Det går inte att köpa nytt pga utgående modell på kameran. Nu undrar jag om någon av er har en sådan som ligger hemma och skräpar?

Jag hoppas det, skulle vara skönt att kunna koppla ifrån batterigreppet ibalnd då kameran blir väldigt tung för mina svaga armar :)

Jag hade exakt samma problem förra året. Efter en massa fruktlöst sökande på nätet knallade jag in på Mattssons i Lund och beställde en lucka. Jag har för mig jag fick betala 180 kr för den, helt klart värt pengarna eftersom kameran blev så mycket lättare utan batterigreppet. Alltså: sätt din lokala fotohandlare i arbete!

ANNONS