Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bearbeta RAW
- Trådstartare Tobbe71
- Start datum
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Många är riktigt nöjda med det som följer med kameran, finns även uppgradering på Canons sida.
Sen kanske man bör titta på det Adobe erbjuder, dels i Photoshop om du kör det samt Ligthroom.
Roine
Många är riktigt nöjda med det som följer med kameran, finns även uppgradering på Canons sida.
Sen kanske man bör titta på det Adobe erbjuder, dels i Photoshop om du kör det samt Ligthroom.
Roine
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Men stödjer den 400D ?
Kanske inte optimalt att om man inte har lärt sig nån konverterare lära sig en död produkt?
Roine
Men stödjer den 400D ?
Kanske inte optimalt att om man inte har lärt sig nån konverterare lära sig en död produkt?
Roine
dude
Aktiv medlem
Det är nog rätt mycket vad man är van vid men
personligen tycker jag capture one är grymt.Den finns som gratis fullt fungerande 30 dagars demo här.
www.phaseone.com
personligen tycker jag capture one är grymt.Den finns som gratis fullt fungerande 30 dagars demo här.
www.phaseone.com
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
hej
enig om capture 1, jag kör den. Men om man börjar från scratch o har tex photoshop osv kanske man skall hålla sig i adobefamiljen.
Har även gjort lathundar för C1 (dock 3.x) och LR
Länkar längst ner till vänster på www.roine.nu
Roine
enig om capture 1, jag kör den. Men om man börjar från scratch o har tex photoshop osv kanske man skall hålla sig i adobefamiljen.
Har även gjort lathundar för C1 (dock 3.x) och LR
Länkar längst ner till vänster på www.roine.nu
Roine
avslutat_bj
Aktiv medlem
Två gratisprogram är UFRaw och RawTherapeeTobbe71 skrev:
Hej,
Jag har tänkt att börja fota lite med RAW, vilket lämpligt program rek. ni att jobba i ?
// Tobias
http://ufraw.sourceforge.net/
http://www.rawtherapee.com/
(Gabor Horvath jobbar tydligen ensam med RawTherapee, och ber vänligen om några dollar)
Ladda ner och prova - du har inget att förlora.