Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bedragare på Blocket/Tradera m.fl.

krämskaft

Aktiv medlem
Om han betalar i förskott så är det väl ingen större risk för dig, men när pengarna ramlar in så måste du kolla att de faktiskt kommer från honom.

Han kan lura dig genom att annonsera ut dina grejer nånstans och ange ditt bankkontonummer för inbetalning. När någon aningslös person då betalar in pengarna så hamnar de hos dig och du tror att det är scammern som har betalat och skickar varorna. Efter ett tag få du påstötningar från den lurade personen som inte har fått några varor, och scammern har fått dina grejer gratis.
Tack för tipset!
 

seochtamed

Aktiv medlem
Londonsvar har jag fått varje gång jag annonserat, bara att lägg dem i papperskorgen.
Den som inte frågar om grejorna är oftast inte seriös. Scammet med att 3e person får betala och skojaren varorna skall inte underskattas. Den som inte finns på upplysning.se är skum av någon orsak.
Se till att få betalt av köparen och inte av vem som helst. För den pengen lär du mista.
 

krämskaft

Aktiv medlem
Om du säger det så, men jag är inte säker än. Han skrev såhär:

Hej, är intresserad av objektivet du säljer. Bor i Göteborg och undrar ifall du har möjlighet att skicka den?

Med vänlig hälsning
xxx


Dvs inga frågor om gluggen som man skulle förvänta sig. Jag svarade att naturligtvis går den att skicka. Då kom andra svaret:

Hej, tack för svaret. Vad sägs om 3500 och vi delar på frakten? Kommer kosta oss 30 kr på person om du skickar med schenker, http://www.privatpaket.se

Hur är skicket på glasen samt fungerar autofokus motorn som den skall?

Mvh


Prutning och frågor. Lite si och så med svenskan. Scam alltså!?


Svarade att jag inte låter mig prutas och har inte hört något sedan dess... Läser han här månne...
 

afe

Aktiv medlem
Det är nog ingen idé du hoppas vidare på det där annonssvaret. De som ägnar sig åt dylika bedrägerier lägger nog ner direkt när säljaren trilskas och drar vidare till nästa.
 

T.Risberg

Aktiv medlem
I min mening är det lämpligt att skriva mer i detalj vad problemet är.
Annars kan man tro det bara är ren smutskastning.
Förstår din ståndpunkt. Men de skulle bli en hel uppsats. Ni får lita på mitt omdöme, finns mailkonversation som bevisar vad jag säger för dom som är intresserade av detaljer. Maila mej isf.

I korthet så ändras överenskommelsen till de sämre gång på gång, MEN priset kvarstår !!

ThomasR
 

peranders

Aktiv medlem
Kikade just på Opencarts Demo. Skadeprevension har lagt upp affären live men verkar vara helt tom, bara demo template. Är det smart?
 

peranders

Aktiv medlem
Bolaget finns. Omsätter över 1 miljon men tjänar inget. Teknisk konsult inom Bygg- & Anläggningsteknik. Hur halkade han in på kameror man kan undra.
 

Cambo

Aktiv medlem
Förstår din ståndpunkt. Men de skulle bli en hel uppsats. Ni får lita på mitt omdöme, finns mailkonversation som bevisar vad jag säger för dom som är intresserade av detaljer. Maila mej isf.

I korthet så ändras överenskommelsen till de sämre gång på gång, MEN priset kvarstår !!

ThomasR
Björken2 är ju helt ren vad jag kan se. Bara positiva omdömmen. Varför skriver du ner en säljare utan att lägga fram ett exempel och ge anledning till varför andra ska avstå att handla med hen.?
 

T.Risberg

Aktiv medlem
Björken2 är ju helt ren vad jag kan se. Bara positiva omdömmen. Varför skriver du ner en säljare utan att lägga fram ett exempel och ge anledning till varför andra ska avstå att handla med hen.?

Okej, du litar mer på Tradera än på mej.

Vill du ha detaljer får du maila mej, som jag skrivit tidigare.

ThomasR
 

PMD

Aktiv medlem
Förstår din ståndpunkt. Men de skulle bli en hel uppsats. Ni får lita på mitt omdöme, finns mailkonversation som bevisar vad jag säger för dom som är intresserade av detaljer. Maila mej isf.

I korthet så ändras överenskommelsen till de sämre gång på gång, MEN priset kvarstår !!
Vad säger Traderas regler om prisändringar? Om en auktion har startat så tillåter inte reglerna en affär vid sidan av auktionen så vitt jag vet. För annonser med fast pris kanske något annat gäller, men det vet jag inte.

Vad är det för slags överenskommelse som ändras gång på gång?
 

seochtamed

Aktiv medlem
Sekunda varor säljs i parti och minut istället för att gå till skroten. Det är klart handlas elektronikskrot till kg pris och säljs styckvis som prima gods kommer en hel del kunder att bli besvikna.
Den norske klockskojaren som sålde ur utan verk, fast de visade absolut rätt tid 2x per dygn, tjänade rätt grovt inan han åkte dit.
En bekant till mig köpte en kamera görbilligt, 1/2 meyn saknades och enligt generalagenten var kameran skrotad, ingen garanti trots ny. Falsk låda etc. Så se upp därute, det finns inga gratisluncher.
 
ANNONS