Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Beg. förstoringsapp. -> Vad leta efter?
- Trådstartare DanielJ
- Start datum
Urr
Aktiv medlem
Ska du ha en småbildsapparat eller mellanformat?
Här följer några grovt förenklade råd:
Bra apparater som också borde ligga bra till i pris är Durst och Meopta. Viktigt att apparaten har filterlåda för multigrade-filter. Nu talar jag svart-vitt. Färghuvud är givetvis också bra, men kostar extra.
Helst bör det medfölja något av följande objektiv: Schneder Componon eller El-Nikkor. Obs: När det gäller EL-Nikkor bör det vara 2,8/50 eller 5,6/80. Det dyraste tillbehöret är timern. Så den bör medfölja. Ska något köpas till blir så är det förhållandevis dyrt, så stirra dig inte blind på ett paketpris. Det som är komplett är värt att betala lite mer för.
I dagens läge tycker jag att det kan vara rimligt att betala 1500 kr för utrustningen ovan. Det är billigt för köparen men andrahandsvärdet på sådana här grejer kan troligen bara sjunka.
M v h Urban.
Här följer några grovt förenklade råd:
Bra apparater som också borde ligga bra till i pris är Durst och Meopta. Viktigt att apparaten har filterlåda för multigrade-filter. Nu talar jag svart-vitt. Färghuvud är givetvis också bra, men kostar extra.
Helst bör det medfölja något av följande objektiv: Schneder Componon eller El-Nikkor. Obs: När det gäller EL-Nikkor bör det vara 2,8/50 eller 5,6/80. Det dyraste tillbehöret är timern. Så den bör medfölja. Ska något köpas till blir så är det förhållandevis dyrt, så stirra dig inte blind på ett paketpris. Det som är komplett är värt att betala lite mer för.
I dagens läge tycker jag att det kan vara rimligt att betala 1500 kr för utrustningen ovan. Det är billigt för köparen men andrahandsvärdet på sådana här grejer kan troligen bara sjunka.
M v h Urban.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Jag hade valt en Durst 605 med möjlighet till variabel kontrast.
Du bör få en sådan för mellan 2500 till 3500 kr med tillbehör.
Timern skall vara digital för att vara värt ngt överhuvudtaget.
Du bör få en sådan för mellan 2500 till 3500 kr med tillbehör.
Timern skall vara digital för att vara värt ngt överhuvudtaget.