Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Behöver lite synpunkter på Nikon D500...
- Trådstartare Terje H
- Start datum
Terje H
Aktiv medlem
Jag stortrivs med min D500 och ångrar verkligen inte köpet. Sedan köpet har det blivit mängder av bilder på allt från norrsken och makro, till olika fåglar och däggdjur.
Särskilt förtjust är jag i kamerans snabbhet och att den ger bra bilder upp till minst 12 000 ISO.
Lodjursbilden är med 6400 ISO och en slutartid på 1/1000 sekund, i det blå skymningsljuset i slutet av december 2025.
Enda nackdelen är det höga ljudet från slutaren, som är betydligt högre än gamla D200:an.

Särskilt förtjust är jag i kamerans snabbhet och att den ger bra bilder upp till minst 12 000 ISO.
Lodjursbilden är med 6400 ISO och en slutartid på 1/1000 sekund, i det blå skymningsljuset i slutet av december 2025.
Enda nackdelen är det höga ljudet från slutaren, som är betydligt högre än gamla D200:an.

LGNLGN
Aktiv medlem
Flera av mina "bästa" bilder har jag skrivit ut på fotopapper eller fått urskrivet på canvas och sitter utefter väggarna hemma. Ca 75% av dessa bilder är faktiskt tagna med en Nikon D500
En av de allra bästa kamerorna jag har haft. Använde till den mestadels ett Nikon 200-500 tele som också det var mycket bra.
En av de allra bästa kamerorna jag har haft. Använde till den mestadels ett Nikon 200-500 tele som också det var mycket bra.