Annons

Besälla kamera från Amazon

Produkter
(logga in för att koppla)

Borsellini

Aktiv medlem
Hejsan,

åker och jobbar utomlands om lite mindre en månad och nu när jag sålt min gamla kamera på blocket måste jag köpa en ny innan resan. Ska köpa en Nikon D60 på Amazon pga det mycket billigare priset jämfört med svenska sidor. Enda kruxet är att jag måste veta att kameran kommer fram inom 1-2 veckor efter min beställning. Är det någon som vet vad leveranstiden brukar ligga på när man beställer elektronik från amazon?
 
Jag försökte att lägga en beställning (Canon 40D) i våras på amazon.co.uk och det visade sig att de inte skickar kameror till sverige. Jag beställde då istället hos Warehouseexpress, fick hem kameran ett par dar senare.
 
Kolla här.
Dom är bra och ganska snabba om du beställer via ups.

http://www.bhphotovideo.com/

Du får lägga på 25% för momsen och 100 spänn i "tullhantering" det blir moms även på fraktkostnaden om jag minns rätt, men i bland lönar det sig ändå med den låga dollarn.
 
bhphotovideo är bra och har bra priser, har själv köpt optik därifrån. På Canon-optik har man ju också världsgaranti dock inte på kameror där det bara finns Europagaranti. Warehouseexpress.co.uk finns ju i England och man får där garanti och cashback(under de perioder cashback erbjuds) och dessutom slipper man betala moms och tull. Har för mig att när jag köpte en CAnon 40D därifrån i början av juni var priset på 600 pund = ungefär 7100kr plus 400kr i frakt. Dessutom var cashbacken på 1400kr då (vilket jag ännu inte har fått, skickade in i början av augusti). Slutpriset hamnade då med cashbacken på ca. 6100kr.
 
Jag har beställt massa grejor från Amazon. Har du bara en address i USA att skicka till ska det inte vara några problem alls. Generellt så får du alltid ett par olika val ang. frakt.
Har du riktigt bråttom så kan du få one-day shipping för 15 dollar extra eller nåt sånt.

Amazon skickar inte elektronik till Europa.
 
Om man har riktigt bråttom så ska man beställa ifrån Robert White i England då har du prylarna på 48 timmar.
 
3 dagar

Jag köpte en 40D genom Amazon förra månaden. Jag la beställningen på en lördag och produkten var framme redan på onsdagen. Kameran beställdes till en adress i Washington DC.
 
ANNONS