Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Besluts ångest
- Trådstartare higgis
- Start datum
Loj
Aktiv medlem
higgis skrev:
Har testat pentaxen och tycker den kanske är lite slö för min del.
Här tycker jag att du egentligen svarar ganska bra på din egen fråga. En kamera skall kännas helt rätt rakt igenom - gör den inte det: leta vidare!
Cyberphoto.se skriver att optiken på Pentaxen "inte övertygar" medan Olympusen får betyget "Bra köp"... Värt att tänkas på!
mvh Janne
Micke Holmberg
Medlem
På zatzy.com:s fotodel så är det en kille som är missnöjd med bildkvaliteten på sin mju.
Gå in på www.zatzy.com och vidare in på deras fotoforum och läs mer.
Gå in på www.zatzy.com och vidare in på deras fotoforum och läs mer.
mr.b
Aktiv medlem
Sluta vela! Pentax S30:n är tillräckligt snabb för 99,9 % av alla fotografer - så varför passar den inte till dig? Vad har du så bråttom till?
Dessutom tar den vanliga AA (eller LR6) batterier, vilket ger bättre batterilivslängd än de flesta minibatterier som följer med exempelvis Mju Minin eller Minolta XG:n.
Att den dessutom är betydligt mer prisvärd är ju bara ett plus... fast det är klart, man måste ju köpa laddbara batterier till förstås...
Dessutom tar den vanliga AA (eller LR6) batterier, vilket ger bättre batterilivslängd än de flesta minibatterier som följer med exempelvis Mju Minin eller Minolta XG:n.
Att den dessutom är betydligt mer prisvärd är ju bara ett plus... fast det är klart, man måste ju köpa laddbara batterier till förstås...
mr.b
Aktiv medlem
Loj skrev:
[...] En kamera skall kännas helt rätt rakt igenom - gör den inte det: leta vidare!
Cyberphoto.se skriver att optiken på Pentaxen "inte övertygar" medan Olympusen får betyget "Bra köp"... Värt att tänkas på!
Värt att tänkas på är också att det handlar om två helt olika prisklasser - Olympusen kostar 2999 kr medan Pentaxen landar på blygsamma 1836 kr.
Dessutom Henrik: Vad menar du med långsam? Har du någon annan kamera att jämföra med? Jag tror inte att den är så långsam.
higgis
Aktiv medlem
nej har ingen annan att gämföra med.
Har pratat med lite folk ska hem och testa med nya barterier.
Tycker det tar lång tid från det jag trycker till den tar kort. Pratade med en försäljare han sa att jag ska testa att trycka ner knappen en bit först. så kameran kan ställa in sig.
Mvh
Har pratat med lite folk ska hem och testa med nya barterier.
Tycker det tar lång tid från det jag trycker till den tar kort. Pratade med en försäljare han sa att jag ska testa att trycka ner knappen en bit först. så kameran kan ställa in sig.
Mvh