Annons

Beställa från MPB tyskland moms?

Produkter
(logga in för att koppla)
Dom har bra priser, sen om man får sin beställning någon gång. Har beställt en Kamera därifrån och väntar fortfarande att den ska dyka upp på dhl. men visar bara att frakten är beställt. Nästan en månad sen jag beställde. Fick mejlet med bilden den 29/4. Sen har inte hänt nåt mer.
Va tråkigt :( Dom har ju väldigt bra omdömen överlag vad jag sett. Men ibland verkar folk få vänta lite.
Jag har beställt mindre grejer tidigare, tex en Ultron lins som jag fick inom en vecka tror jag, inga problem alls. Även ett batteri som tog någon vecka tror jag eller något mer.
Du måste haft lite otur som det kan vara ibland, hoppas det löser sig :(

Jag beställde en Leica M9 för några veckor sedan.
Det var ett väldigt bra pris. Lite för bra faktiskt, men jag tänkte att eftersom man får ett års garanti samt har fjorton dagar på sig att skicka tillbaka kameran om man inte är nöjd så spelar det inte så stor roll.

Jag fick vänta en vecka på att kameran skulle skickas.
Väl framme så upptäcker jag att sensorn utbytt men till den äldre versionen som hade problem med korrosion.
Efter att ha inspekterat några av bilderna så syns det tydligt att sensorn lider av korrosion.

Tog kontakt med Mpb och beslutade mig för att istället välja en M9 monochrom.
Får den förhoppningsvis inom någon vecka.

Kontakten med Mpb har fungerat mycket bra, även om dom inte verkar vara så kunniga på just Leica M kameror.

Jag beställde en Leica M9 för några veckor sedan.
Det var ett väldigt bra pris. Lite för bra faktiskt, men jag tänkte att eftersom man får ett års garanti samt har fjorton dagar på sig att skicka tillbaka kameran om man inte är nöjd så spelar det inte så stor roll.

Jag fick vänta en vecka på att kameran skulle skickas.
Väl framme så upptäcker jag att sensorn utbytt men till den äldre versionen som hade problem med korrosion.
Efter att ha inspekterat några av bilderna så syns det tydligt att sensorn lider av korrosion.

Tog kontakt med Mpb och beslutade mig för att istället välja en M9 monochrom.
Får den förhoppningsvis inom någon vecka.

Kontakten med Mpb har fungerat mycket bra, även om dom inte verkar vara så kunniga på just Leica M kameror.
Skönt att höra :) nä det jag haft att göra med dom har varit positivt ännu sålänge. Har sett några omdömen där folk haft problem och de sedan inte gått att få kontakt med, men sedan i slutändan ändå åtgärdat det. Men att dom haft mer att göra eller att servicen blivit något "sämre sista året kanske just pga av mängden fall de har att göra med.
Annars tror jag dom verkar vara rätt ordentliga överlag men att man aldrig kan ha 100% nöjda kunder tyvärr med en så stor business.
Men jag tror inte man blir "lurad" överlag iaf.
Blir ju ett äldre M hus för min del också nu, så håller tummarna att den kommer i det skicket som stått, och inte dröjer FÖR länge :)

Skönt att höra :) nä det jag haft att göra med dom har varit positivt ännu sålänge. Har sett några omdömen där folk haft problem och de sedan inte gått att få kontakt med, men sedan i slutändan ändå åtgärdat det. Men att dom haft mer att göra eller att servicen blivit något "sämre sista året kanske just pga av mängden fall de har att göra med.
Annars tror jag dom verkar vara rätt ordentliga överlag men att man aldrig kan ha 100% nöjda kunder tyvärr med en så stor business.
Blir ju ett äldre M hus för min del också nu, så håller tummarna att den kommer i det skicket som stått, och inte dröjer FÖR länge :)
Digitalt eller analogt?

Berätta gärna hur det gick, och vad du tyckte om din M-kamera när du fått den.

För övrigt har jag vid några tillfällen handlat från Leica classic online marketplace.
Dom brukar ha lite högre priser, men det man får brukar hålla hög kvalitet.

Köpte för någon vecka sedan en Leica M10 med två års garanti, som var genomgången av Leica i Wetzlar.
Lite sliten rent fysiskt, men den fungerar mycket bra.

Berätta gärna hur det gick, och vad du tyckte om din M-kamera när du fått den.

För övrigt har jag vid några tillfällen handlat från Leica classic online marketplace.
Dom brukar ha lite högre priser, men det man får brukar hålla hög kvalitet.

Köpte för någon vecka sedan en Leica M10 med två års garanti, som var genomgången av Leica i Wetzlar.
Lite sliten rent fysiskt, men den fungerar mycket bra.
Ok, jag kan tänka mig att dom håller hög service :)
Det jag gillar elelr som verkar bra med MPB är garantin och att dom ändå går igenom saker. Känns bättre än att köpa av privatpersoner där man aldrig riktigt vet.
Såvida man inte har otur som ma ser att vissa stundtals har med något dom fått problem med och MPB inte verkat ha den bästa servicen. Men överlag verkar dom sköta sig väldigt bra om man ser vad folk skrivit.
Så håller tummarna nu, speciellt då det är något lite dyrare.
Mitt objektiv jag köpte av dom var i superfint skick och inga konstigheter iaf kan jag säga :)

Hur gick det med ditt köp?
Vad var det för digital M-kamera du köpte?

För min del så gick bytet till M9M bra, även om "shutter count" är lite väl högt (50 000), för det priset jag gav.

Hur gick det med ditt köp?
Vad var det för digital M-kamera du köpte?

För min del så gick bytet till M9M bra, även om "shutter count" är lite väl högt (50 000), för det priset jag gav.
Halloj! Jo tack det gick fint i slutändan. var en Leica M-P240 i fint skick kosmetiskt. Och allt var i sin ordning förutom att sensorn var rätt dammig. det hade dom kanske kunnat fixa eller åtminstone blåst bort lite innan

Ingen stor grej och fick det mesta av det åtgärdat av kameradoktorn några veckor senare.
Men överlag är jag rätt nöjd med hur allt förflöt. Även DHL var hjälpsamma och körde ut mitt paket till jobbet då jag inte var hemma och kunde få kameran tidigare än förväntat men också före helgen som dom sagt till mig initialt.
Priset var ok eller de ligger där runt eller dyrare på Ebay också och här får man ändå något slags garanti ifall något skulle vara fel etc.

Halloj! Jo tack det gick fint i slutändan. var en Leica M-P240 i fint skick kosmetiskt. Och allt var i sin ordning förutom att sensorn var rätt dammig. det hade dom kanske kunnat fixa eller åtminstone blåst bort lite innan

Ingen stor grej och fick det mesta av det åtgärdat av kameradoktorn några veckor senare.
Men överlag är jag rätt nöjd med hur allt förflöt. Även DHL var hjälpsamma och körde ut mitt paket till jobbet då jag inte var hemma och kunde få kameran tidigare än förväntat men också före helgen som dom sagt till mig initialt.
Priset var ok eller de ligger där runt eller dyrare på Ebay också och här får man ändå något slags garanti ifall något skulle vara fel etc.

Tack för ditt svar, och gratulerar till ditt köp.
Leica M240 var min första digitala Leica, och jag var väldigt nöjd med den.
Hade planer på en M-P 240 innan jag köpte min M10.

DHL har alltid fungerat fint för mig. Till skillnad från UPS.

När det gäller dessa kameror så är det bra att köpa från någon handlare med garanti.
Det kan annars bli dyrt om något skulle krångla.

Nåväl, grattis igen. Du kommer ha stor glädje av din kamera.

Tack för ditt svar, och gratulerar till ditt köp.
Leica M240 var min första digitala Leica, och jag var väldigt nöjd med den.
Hade planer på en M-P 240 innan jag köpte min M10.

DHL har alltid fungerat fint för mig. Till skillnad från UPS.

När det gäller dessa kameror så är det bra att köpa från någon handlare med garanti.
Det kan annars bli dyrt om något skulle krångla.

Nåväl, grattis igen. Du kommer ha stor glädje av din kamera.
Tack! :) Ja jag är väldigt nöjd, jag hade eller har faktiskt en M240 i silver som jag nu säljer eftersom jag alltid varit ute efter en M-P i fint skick. Så är glad att det här tillfället kom upp!
Hoppas den håller ett tag nu, håller tummarna :)
Ja UPS har för det mesta varit jobbigt att ha att göra med, håller med!
Mvh Martin.

ANNONS
Götaplatsens Foto