Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Beviset för att analogt är passé...

Produkter
(logga in för att koppla)
Nja, jag hittade några gamla kameror men kanske inte vad jag var ute efter.

Hade tänkt köpa en Leica, som många pratar varmt om, men det fanns inga systemkameror.
Bara sådana där gamla man inte ser genom objektivet på.

Köpte två för 1900 tillsammans, kan vara kul att ha på hyllan.
Och ta upp de sista rullarna jag har i skåpet med, gamla kameror kan ju också vara bra.

Ok...så då missade jag kanske inget då?

Hade ju isf varit intresserad av en systemkamera jag...

/Catherine - lite gladare nu

Förlåt, mitt försök att chocka de som var på jakt efter en Leica misslyckades totalt.
Jag skulle låtsas som att jag hittat ett par M-kameror, utan att förstå vad det var.

Kamerorna som såldes var bara nya, av alla de slag.
Det var en FotoQuickbutik, före detta Kodak Image Center.

Va! Du menar att det inte fanns några Leica i affären. Tala om falsk marknadsföring...
Finns det fler kameror förutom Leica som är analoga?

Dä fenns masser me sauna dära gamle anala kammeror på gaurdauktionioanärena, åsse sånna man tettar ner ier au sier belden saum i spejlen. Nuförtien ä de baura tig-inte-i-tal som dujer te å ta kott mä. Ja ja mena liasom å vraula sa höjt sum bara gaur hur illa ställt de ä mä di gamle traukia fotegrafierna pau gammelt selverpapir, hellre än å vise naure biller som hauler me de nye kammerorna. Åck, åck, åck sau de hau bléet.
Ausa-Nesse.

ANNONS
Götaplatsens Foto