Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildbeskärning och förstoringar

Produkter
(logga in för att koppla)

TrueBluesare

Aktiv medlem
Om jag beskär en bild och sen vill skicka in den för förstoring/framkallning, går det? Vad händer då, med tanke på att jag beskurit den och den inte är i standardmått?

Det brukar finnas valmöjligheter som "passa in på papperet" eller "fyll ut". Väljer du "passa in" så får du din bild i det format du beskar den till och det av papperet som inte bilden täckte blir helt enkelt bara vitt. Du får skära bort det själv...

Väljer du "fyll ut" så kommer labbet att exponera din bild på hela papperet, och om du då har en bild som inte stämmer med måttet på papperet så kommer vissa delar av bilden att kapas..

Använd Crimson.se - prefix. Där bestämmer du på millimetern hur stor bilden ska vara. Dock inte lämpligt för många små bilder - det blir lite dyrt.

Jag hade nog en ram runt som är lika stor som den förstoringt du beställt.
Dvs 10*15 cm, 20*30 cm etc.

Du kan bestämma canvasstorleken i PS!

/Stefan

ANNONS
Götaplatsens Foto