Annons

Bilden sitter i... höften?

Produkter
(logga in för att koppla)

mikael.b.roos

Aktiv medlem
Nice inlägg! :)

angånde förundran över vad du ska säga till nästa kund hade jag försökt hitta på en anledning för personen att göra som du vill.. man säger ju inte till en person att bara le, utan man säger nåt roligt som får personen att le ofrivilligt, dvs naturligt.. samma borde funka på höftrörelser! :)

Jag såg en intressant video om hur man får folk att stå som man vill..och hur man på bästa sätt poserar någon.. sök posing and lighting with bambi cantrell på youtube! jag lärde mig mycket i alla fall :)
 

noyfb

Aktiv medlem
Standardställningen vid porträtt är ju kontrapost dvs bakre foten pekar helt åt sidan och den främre mot kameran. Tyngden på bakre foten. Som på dina bilder.
Vid dålig hållning brukar jag be dem titta upp och bakåt och sedan bara ta ner huvet och låta kroppen vara kvar. Men de ska känna sig avslappnade också. :)
Not: jag är en glad amatör.
 

Ljusdans

Aktiv medlem
Nice inlägg! :)

angånde förundran över vad du ska säga till nästa kund hade jag försökt hitta på en anledning för personen att göra som du vill.. man säger ju inte till en person att bara le, utan man säger nåt roligt som får personen att le ofrivilligt, dvs naturligt.. samma borde funka på höftrörelser! :)

Jag såg en intressant video om hur man får folk att stå som man vill..och hur man på bästa sätt poserar någon.. sök posing and lighting with bambi cantrell på youtube! jag lärde mig mycket i alla fall :)
Grymt! Har bara hunnit första 20 minuterna, men det har redan gett ytterligare bitar av pusslet.

http://www.youtube.com/watch?v=BcP9MrXbgxA

Var inte riktigt beredd på att det skulle vara en och en halv timme, så jag får se klart en annan gång :O)