Annons

Bilden sitter i... höften?

Produkter
(logga in för att koppla)

mikael.b.roos

Aktiv medlem
Nice inlägg! :)

angånde förundran över vad du ska säga till nästa kund hade jag försökt hitta på en anledning för personen att göra som du vill.. man säger ju inte till en person att bara le, utan man säger nåt roligt som får personen att le ofrivilligt, dvs naturligt.. samma borde funka på höftrörelser! :)

Jag såg en intressant video om hur man får folk att stå som man vill..och hur man på bästa sätt poserar någon.. sök posing and lighting with bambi cantrell på youtube! jag lärde mig mycket i alla fall :)
 

noyfb

Aktiv medlem
Standardställningen vid porträtt är ju kontrapost dvs bakre foten pekar helt åt sidan och den främre mot kameran. Tyngden på bakre foten. Som på dina bilder.
Vid dålig hållning brukar jag be dem titta upp och bakåt och sedan bara ta ner huvet och låta kroppen vara kvar. Men de ska känna sig avslappnade också. :)
Not: jag är en glad amatör.
 

Ljusdans

Aktiv medlem
Nice inlägg! :)

angånde förundran över vad du ska säga till nästa kund hade jag försökt hitta på en anledning för personen att göra som du vill.. man säger ju inte till en person att bara le, utan man säger nåt roligt som får personen att le ofrivilligt, dvs naturligt.. samma borde funka på höftrörelser! :)

Jag såg en intressant video om hur man får folk att stå som man vill..och hur man på bästa sätt poserar någon.. sök posing and lighting with bambi cantrell på youtube! jag lärde mig mycket i alla fall :)
Grymt! Har bara hunnit första 20 minuterna, men det har redan gett ytterligare bitar av pusslet.

http://www.youtube.com/watch?v=BcP9MrXbgxA

Var inte riktigt beredd på att det skulle vara en och en halv timme, så jag får se klart en annan gång :O)

Och angående vad man säger... det är kanske inte något jag funderar så mycket över. Det handlar ju om personkemi till syvende och sist. Vad som lockar fram rätt rörelse och ett lagom leende hos en person fungerar ju inte alls med någon annan.
 

mikael.b.roos

Aktiv medlem
Ja det är sjukt många bra tips i den videon! :) skulle dock vilja se hela seminariet men vill inte betala!

Ja självklart måste man ju lära känna var person för sig för att få så talande bilder som möjligt, och veta vad man ska/kan säga för att få rätt reaktion :) övning och erfarenhet gäller!
 

Ljusdans

Aktiv medlem
Ja det är sjukt många bra tips i den videon! :) skulle dock vilja se hela seminariet men vill inte betala!

Ja självklart måste man ju lära känna var person för sig för att få så talande bilder som möjligt, och veta vad man ska/kan säga för att få rätt reaktion :) övning och erfarenhet gäller!
Nu har jag sett hela klippet. Snacka om att hon staplar tips i ett rasande tempo. Oerhört sevärt.

Kommer gissningsvis återvända till klippet ytterligare någon gång. Det fanns mycket matnyttigt där att fundera kring, särskilt när det gäller poser. Jag har skaplig koll på ljus, men när det gäller poser och mimik har jag bara gått på magkänsla (vilket fungerat helt okej). Här fanns dock en hel del belägg för varför det ibland kan vara bra att göra si eller så, istället för löst tyckande. Kul!

Årets bästa YouTube-tips så långt! ;-)
 

mikael.b.roos

Aktiv medlem
Ja hon är ju inte helt ute och cyklar! hur lätt hon får en människa att stå precis så som hon vill utan att ens röra personen är imponerande!

årets bästa tips såhär långt, vi får återvända i slutet av året så får vi se om det stod sig särskilt länge! ;)
 
ANNONS