Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

bilderna "varmare" i PhotoShop

Produkter
(logga in för att koppla)

Peter 28

Medlem
OK, jag är inte dirrekt världsbäst på datorer. nu har det blivit någe knas. Bilderna ser plötsligt varmare ut i PhotoShop och RawShooter än i alla andra program. Nån som känner igen detta problem ? Hur får jag tillbaka det som det var förut ?

tack

hade också nåt liknande problem en gång, sen kom jag på att jag hade valt bildskärmsleverantörens färgprofil i inställningarna för bildskärm. när jag plockade bort den så blev allt frid o fröjd.

/ nisse

Vilken färgprofil har bilden? Webläsare och en del bildvisningsprogram förstår sig inte på AdobeRGB, och då blir bilderna färgfattiga och lite bleka. Det kanske är det? Prova att konvertera bilderna till sRGB innan du lägger dem på nätet t ex.

swiffer skrev:
hade också nåt liknande problem en gång, sen kom jag på att jag hade valt bildskärmsleverantörens färgprofil i inställningarna för bildskärm. när jag plockade bort den så blev allt frid o fröjd.

/ nisse

tack, nu funkar det fint igen

ANNONS
Götaplatsens Foto