Annons

Bildsidor på webben

Produkter
(logga in för att koppla)

Per100

Medlem
Hej
I takt med att antalet bilder växer blir albumet på webben alltmer oöverskådligt. Jag använder idag pixbox.se och saknar möjlighet att kunna skapa undermappar. T ex när det nu slår över till 2009 vill jag samla alla bilder från 2008 i en mapp och skapa en ny för 2009. I denna vill jag sedan skapa olika mappar såsom idrott, natur o.s.v. och helst även undermappar.

Någon som har ett bra tips på någon inte alltför dyr tjänst. Helst skall det även gå att låsa bilderna från nedladdning. Jag antar att det bästa vore att skapa en egen hemsida och lägga upp mina album där och det får nog bli så på sikt. Vad rekommenderar ni för...ja vad kallar man det (amatör...) album mjukvara?

Tacksam för alla tips. /Per

Låsa bilderna för nedladdning är omöjligt. Det finns lika många sätt att ta sig runt skydden, som det finns skydd. Jag skulle rejommendera ett webbhotell, som t.ex. www.one.com (använder detta själv). De var ganska dåliga i början, men tillhör nu ett av de största och mest seriösa. Billigt är det oxå. De har väldigt enkla mallar och onlineverktyg för att skapa webbsidor.För 12 kr per månad får du 3GB.

Man kan skapa olika användare med olika rättigheter, du kan även välja vilka som får se dina bilder.

Nu låter jag som värsta säljaren här, men jag tycker att det är billigt enkelt och därmed prisvärt. Finns förmodligen många andra webhotell som har liknande. En negativ sak är att de har en speciell knapp för nedladdning av bilden, men om man nu löser det med att bara visa bilder för registrerade användare så... kanske den går att få bort, för att skydda mot allt för enkel nedladdning

Detta drog jag ihop på 5 minuter

http://bilder.naturfotografen.net/#home

Senast ändrad:
Photagious

Hej,

Jag använder www.photagious.com. Där kan man både skapa taggar och bildspel mm, ladda upp obegränsat med bilder till oförändrad storlek. Du kan dessutom sätta säkerhet för att tilldela eller skydda bilderna från nedladdning samt sätta lösenord om du vill begränsa vilka som får se vissa bilder/bildspel. Det kostade mig $39/år, vilket jag tycker är ganska rimligt pris.

Min länk är:
http://www.photagious.com/users/Rasken

Mvh Rasken

ANNONS
Götaplatsens Foto